Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til termikk modell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til termikk modell?

    Da jeg har en skøyeraktig skog nær stripa mi som kastet ei gran opp og hekta min kjære Cumulus 2000 for en tid siden (Både fly og gran er nå historie.. bilder kommer ), er jeg nå på jakt etter en arvtager....

    Jeg ønsker en MEGET lettflydd termikk modell som jeg kan kose meg med på stille ettermiddager.
    Jeg har jo fult uppsett fra Cumulusen med giret 480-motor, men det er ikke noe must å bringe dette videre.
    Modellen må være minst 2m vingespenn med delbar vinge og bal-ror.

    Jeg har sett på Big-Swift'en fra El-Flight samt Adriana fra samme pusher..
    Ønsker ikke å blakke meg helt, da dette kun blir en "pausefisk" for mitt vedkommende.

    Hvis noen har noe duganes liggenede eller noen gode tips er jeg åpen for alle muligheter.....

    Audun "treekiller" Thinn
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Re: Tips til termikk modell?

    Originally posted by Thinnthinn
    Da jeg har en skøyeraktig skog nær stripa mi som kastet ei gran opp og hekta min kjære Cumulus 2000 for en tid siden (Både fly og gran er nå historie.. bilder kommer ), er jeg nå på jakt etter en arvtager....

    Jeg ønsker en MEGET lettflydd termikk modell som jeg kan kose meg med på stille ettermiddager.
    Jeg har jo fult uppsett fra Cumulusen med giret 480-motor, men det er ikke noe must å bringe dette videre.
    Modellen må være minst 2m vingespenn med delbar vinge og bal-ror.

    Jeg har sett på Big-Swift'en fra El-Flight samt Adriana fra samme pusher..
    Ønsker ikke å blakke meg helt, da dette kun blir en "pausefisk" for mitt vedkommende.

    Hvis noen har noe duganes liggenede eller noen gode tips er jeg åpen for alle muligheter.....

    Audun "treekiller" Thinn
    Ta en titt her: http://www.mosshobby.no/pi1787752755.htm?categoryId=2
    Kanskje du får en god pris?

    Mvh Terje
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Har tittet innom, men tviler på at rabattene blir større enn prisforskjellen ved å handle i Danmark e.l... Utvalget var også vesentlig større hos bl.a. T&K. Kanskje jeg må svippe innom dem på vei hjem fra jobb en dag!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Hei Audinn.

        Hvis du ikke har for store krav kan jo denne brukes:
        (MFN) ModellflyNytt.no
        Jag har föregångaren och den funkar ok...
        Väldigt billig modell.

        Annars kan du ju börja kasta lite DLG så du får lite motion samtidigt
        MFK Blue Max
        www.mfkbluemax.com

        Comment


        • #5
          åhhhh, så godt å se at du tar til vettet Audun

          Jeg vil bare si meg enig med jippe... men elipsoid er kanskje stort nok?
          Jeg har jo til og med flydd min elipsoid på stripa di, og kan bare si at skogen ikke var noe problem, for du lander bare på tvers (rikelig stripe i den farta). Mener å huske at jeg svingte inn i noen vanvittige termikkbobler der den ene dagen.... svosj rett til topps.
          Elipsoiden er hverken racer eller akro, selv om jeg hører folk har loopet med dem De har likevel ok prestanda, og tåler overraskende mye. Jeg har flydd min på hang mange ganger, og landet i lett besteinede tue-åkre med stort hell.... vel... nesten hver gang vaffal

          Comment


          • #6
            Takker for svar!
            Ja Pleym.. Da er Elipsoid bestilt, så da trenger jeg forsåvet ikke råd om modell mer
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              Originally posted by Thinnthinn
              Takker for svar!
              Ja Pleym.. Da er Elipsoid bestilt, så da trenger jeg forsåvet ikke råd om modell mer
              Gratulerer!
              Har en sånn selv. Bra maskin! Og så vakker å se på.
              Men du har ikke tenkt å prøve gira 480 i den?
              Les min artikkel i MI nummer 2/2004 og 1/2005. Utdrag vedlagt som PDF.

              Mvh Terje

              Edit: Får ikke lastet ned selv. Hvis noen ikke får tak i vedleggene kan dere hente dem her:
              www.modellfly.info/downloads/Side37_Mi2-2004.pdf
              og
              www.modellfly.info/downloads/Side17_Mi105.pdf
              Attached Files
              Mvh Terje Martinsen
              leder Modellflyseksjonen/NLF
              www.modellfly.info

              Comment


              • #8
                Hallo Terje!
                Neida, jeg bestilte med en "sinnatagg" av en 600-motor + Apogee batterier.. Håper det holder, hvis ikke har jeg forespurt om børsteløst oppsett til den, men så var det dette med økonomien igjen da!

                Sitat kona: "Nå er det kjøpestopp på modellfly Audun!!!!"... Så da så..
                -Skjønner ikke at oppussing av bad kommer før hobby???

                Har ikke tid til å lese atiklene dine enda, men de skal leses når jeg kommer hjem!

                PS: Noen som trenger 2stk girede 480-motorer?? -Med et lettere demontert Cumulus "to go"??
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Thinnthinn
                  Hallo Terje!
                  Neida, jeg bestilte med en "sinnatagg" av en 600-motor + Apogee batterier.. Håper det holder, hvis ikke har jeg forespurt om børsteløst oppsett til den, men så var det dette med økonomien igjen da!

                  Sitat kona: "Nå er det kjøpestopp på modellfly Audun!!!!"... Så da så..
                  -Skjønner ikke at oppussing av bad kommer før hobby???

                  Har ikke tid til å lese atiklene dine enda, men de skal leses når jeg kommer hjem!

                  PS: Noen som trenger 2stk girede 480-motorer?? -Med et lettere demontert Cumulus "to go"??
                  "Sinntagg" vil sannsynligvis funke!

                  Råd:
                  3 røde langstilkede roser, en flaske nedkjølt god hvitvin, sjøkreps og ferske reker fra sjømatbua på Hydro Alfaset, litt dill, fersk loff og smør.

                  Alternativ 1: Har du dårlig samvittighet?
                  Alternativ 2: Hva er det du har på lur nå da?
                  Alternativ 3: Har du alt det du trenger til hobbyen din, vennen min?

                  Mvh Terje
                  Mvh Terje Martinsen
                  leder Modellflyseksjonen/NLF
                  www.modellfly.info

                  Comment


                  • #10
                    Prøvde meg med 10(!) langstilkede på bryllusdagen, pluss restaurant-tur...

                    "Har vi råd til dette da?"...

                    Ikke lett å være romantisk nå for tiden

                    Joda, her holder vi oss ALLTID til tråden

                    Skal sies at det har blitt mye uttak til hobby i det siste, så hun er ganske så tålmodig!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Huff... jeg kan alt for lett få bruk for de 480-motorene... men "heldigvis" sier min kone det samme som din

                      må vel prøve å få spikra sammen noe av det jeg har begynt på først....

                      Gratulere med nyinnkjøp forresten... hvilke farger endte du opp med?

                      Comment


                      • #12
                        Farge??
                        Joda, iom at de ikke hadde den i rosa ( ), spurte jeg om de ville skaffe en hvit/rød evnt. hvit/blå. Ser for meg at røde vinger synes bedre på himmelflekken.
                        Burde egentlig hatt en rød og en blå vinge, men sånne bestillinger er de vel ikke fullt SÅ glad i...
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #13
                          Tja... du skal ikke se bort fra at du kunne fått det...

                          den kommer jo i alle mulige heslige fargekombinasjoner så hvorfor ikke. Det går an å få gul eller rød kropp også vet jeg, og gule vinger...
                          Hvitt og rødt er vel en grei kombinasjon, men på sånne seilere spiller farger og sånn mindre rolle enn på akrofly, annet enn for å tilfredsstille den estetiske sansen.
                          Når du har nådd toppen av de verste termikk boblene på jordet ditt, så er flyet blitt redusert til et lite svart + likevel, og knapt det

                          Comment

                          Working...
                          X