Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hei jeg er nybegynner snart :) å skal kjøpe meg mitt første

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hei jeg er nybegynner snart :) å skal kjøpe meg mitt første

    Tenkte på : Piper J3 Cub 100 komplett pakken.
    er dette bra?
    Kunne engentlig tenkt meg et litt tøffere modell ala:F16 Mig15 med sånnein innebygt propell eller dt heter vell vifte.
    har noen bilder og link til ett som burde passe meg?

  • #2
    Hei.

    En god begynnelse er å lete litt under dette temaet. Det er mange som har spør akkurat det samme som deg, så les litt rundt. Da har du litt lettere for å finne akkurat det du trenger.

    Er det noe mer etter det, spør her

    Comment


    • #3
      om du bor nært en klubb så dra heller der! er som oftest kjekke folk! der får du litt instruksjoner osv, og kansje noen lar deg prøve osv osv, er mye greiere enn å greie seg selv (snakker av erfaring).
      -om du ikke har noen til å hjelpe deg så vil jeg annbefale SlowStick.
      jeg ser du ser etter tøffere modeller, men EN ting jeg kan love deg: den flyer du ikke med det første! for eksempel slowstick som jeg snakkte om, den har ulemper og + sider. den første ulempen er at den reagerer sterkt på høyderor utslag, den tåler ikke mye vind, men det er dermed ikke sagt at du ikke kan fly, men det ser bare ikke så bra ut, og du flyr ikke pil beint!, + er at den flyr utrolig sakte og det er sånn at du etter 2 turer drar loop med den :P den egner seg ikke til å fly på rygg med fks . og den koster 300-400kr! og det er ikke mye penger! en anna minus ting med den modellen er at girakslingen har lett for å skli noen millimeter tilbake til og med centimeter om du moser snuten rett i bakken med god høyde for å skape god fart, ellers er det en solid modell som tåler inni H€%%€&E mye juling, 50sone skilt! høyspent landinger, invertlandinger i husvegger, invertlandinger fra 50m høyde og rett i bakken med snuten først osv osv.

      Comment


      • #4
        Jeg tok den runden med pico cub, pico stick og gikk så til innkjøp av en E-starter noe jeg skulle ha kjøpt med engang. Rett oppsatt e-starter er rett og slett utrolig lett å fly+ det er muligheter med den.

        Comment


        • #5
          klart etter noen timer så følte jeg at jeg mangla noe, men om du er helt fersk så er det noen greie fly å begynne med, jeg for min del hadde aldri greid å fly slik som jeg gjør no hadde jeg ikke fløyet SS i mye vind og all slags vær osv osv. det er forskjell på å fly en sakte modell og en kjapp en. og en gang må en lære seg å fly :P
          det jeg brannt meg på var rett og slett at jeg ikke tørte å ta flyet opp i høyde. dreiv og suste 2m over bakken for da ville ikke flyet blitt ødelagt! lurt sant? etter at jeg tok flyet opp noen meter over bakken fant jeg ut hvor lett dette egentlig var :P men det var jo bare tips da :P

          Comment


          • #6
            Typisk når man er ny at man flyr for lavt ja.....kjøp noe med motor så du kommer deg opp

            Comment


            • #7
              Originally posted by oae
              Typisk når man er ny at man flyr for lavt ja.....kjøp noe med motor så du kommer deg opp
              E-Starter:

              + Flyr utrolig lett og er perfekt for nybegynner (min mening i alle fall)
              + Tåler utrolig mye til tross for at det er isopor, men legg inn karbonforsterkning fra batteriluke og bak til halen

              - kjip originalmotor, gå rett på børsteløs!
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                Har du et oppsett som funker da? Hviken motor, ESC batteri prop?

                Comment


                • #9
                  har ikke prøvd e-starter men denne burde fungere og er ikke så svindyr. 500 - Internal server error.
                  med denne regulatoren 500 - Internal server error.

                  en 9x5 propell og 3s lipo så burde du få fart på e-starteren. har dette i an alfa modell og flyr sjelden over 3\4 trorle fordi det går så fort at flyet blir ustabilt og styre
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Bruker hyperion Z2213 outrunner, hyperion titan 30 esc, gws 9050E prop og Wanma 3s 2500 mah LiPo.

                    Lada nettopp etter en flytur på 20 min, hadde brukt 1750 mah, har altså minst 25 min blandet kjøring.

                    elefun har en stick mount motorfeste til hyperion 22 serien som passer rett på gws pinnen. ulempen er at det knekker lett når en ikke bruker propsaver, dvs ved litt mindre vellykkede landinger altså
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment


                    • #11
                      hei ja, er nybegynner jeg oxo.. og jeg kjøpte meg en Calamato 40 size fly.. Det flyet er helt utroli stabilt og sterkt. I det står en La 46 motor, som gir godt med krefter så du får høyde og krefter nok til å hente inn vist noe går galt.. Jeg har fløyet flyet mest med trainer (noe som annbefalest),og min "mentor" roste flyet opp i skyene.. Jeg har herjet mye med elektro,men har fått følelsen av at det er ikke det enkleste flyet å begynne ,pga størrelse og varhet for vind osv..
                      ARC Beaver On Floats
                      Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
                      VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)

                      Comment


                      • #12
                        er totalt enig ingen liten isoporklump på halv kiloen er like stabil som en .40size trainer. og en calamato med motor koster jo bare 1600kr på www.hobbyshop.no
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          hei!

                          jeg lærte meg å fly på en wingo. flyr utrolig bra, men kanskje fortere enn andre modeller. jeg hadde en god del simulator trening. men på den tredje turen loopet jeg og delvis rollet har nokk av power med en 480 motor med gir og et 9,6 volt batteri. men jeg anbefaler simulatortrening uansett. stikketrening er ikke dumt

                          prøvde også en pico cub fra mutiplex som første fly. den fløy også bra. litt lite power med standard motor og 8,4 V batteri, men ellers et topp fly. tåler mye, laget av elapor

                          har også prøvd en slow stick. syntes personlig at wingoen og pico cub var lettere og fly. var altfor lite motor. men ellers fløy den sakte og fint, men er veldig følsom for vind.

                          med wingoen og cuben flyr jeg og en kompis i vind der vimpelen står rett ut i kastene. man kan fly i litt vind etter ca. 5-6 turer. da har du lært modellen å kjenne. flyene går fint men er ikke å anbefale de første gangene. men med nok motor går det helt fint.

                          håper du velger noe du er førnøyd med
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            hei.

                            jeg og william123 er kompiser, jeg har også prøvd det samme som han.

                            jeg kan begynne med slow stick: pluss sidene:

                            den flyr sakte og fint, den er billig, lav stall speed, kan loope

                            minus sidene: standardmotoren er for liten, kan bli kjedelig i lengden fordi den er så enkel å fly , vingen er litt spinkel, propellene knekker lett (knakk 3 iløpet av 15 min) hjulene knakk.



                            pico cuben: var mitt første elektrofly og er helt supert å fly. pluss sidene:

                            det er enkelt å fly, er ikke undermotorisert, lett å bygge(utenom understellet), god fjæring i understell, kan sette på flotører.

                            minus sidene: litt dyr, litt vanskelig å sette sammen understellet, kan ikke dele vingen.

                            Wingoen: har jeg kunn prøvd den en gang å førsteintrykket var at det var nokk av motor!
                            pluss sidene: forholdsvis lett å fly, climber godt, kult å se på, lett å bygge, kan sette på flotører, kan dele vingen.

                            minus sidene: litt dyr, dårlige hengselfester eller hengsler (du trenger bare litt e-poxy så fungerer de helt greit).

                            jeg mener at: slow sticken er vil være et helt supert fly de første gangene, men etter hvert bli litt kjedelig.

                            cuben er også et flott fly de første gangene, men vil ikke bli lige kjedelig etter hvert.

                            wingoen er derimot et bitte litt vanskeligere fly de første gangene, men vil bli et fly du ikke blir lei av fort.

                            det er ditt valg
                            Jørgen Wake Stensen
                            Bodø MFK
                            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                            Comment

                            Working...
                            X