Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøp av Raptor 90 STD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkjøp av Raptor 90 STD

    Hei

    Sitter her og prøver å finne ut hvor det er billigst å bestille Raptor 90 STD, har fått opp en liste her fra xmode.no, som jeg tror er billigst i Norge.
    Har også hørt rykter at det er billigere å kjøpe fra Asia (Sinapor)? Kan noen bekrefte det og vise til en side på nett der jeg i såfall kan bestille.
    Hvordan er det med portoen i såfall, blir det veldig mye?

    Thunder Tiger Raptor 90 STD kit 4750,-
    MAH 710mm Generation II balder 799,-
    3800 Rotorblad holder 39,-
    Ekstern gløding 79,-
    OS 91 C Spec PS m/pumpe 2650,-
    Fuel slange 1m 33,-
    Hatori 992 (OS91) potte 1000,-
    DS-8301 (6,5kg-0,19s) 49gDouble Bearing 800,-
    Futaba GY401 1395,-

    Kjøper bare en servo siden jeg har 4 fra før.

    Totalt 11595,-
    Med Vennligst Hilsen
    Sondre Aabø
    www.aircam.no

  • #2
    du sparer ikke mange kronene på maskinen, men for full pakke sparer du noen kr på å bestille fra f.eks enten www. helikraft.com (taiwan), eller cyberheli.com - Domain Name For Sale | Dan.com (hong Kong)
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Hei

      Har sett litt på det nå, ser ikke ut til at det er noe å tjene.
      Delene koster ca 11600 i norge og 12000 helikraft.com ink. moms. + porto.
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

      Comment


      • #4
        Ikke for å være ekkel, men de lusne kronene du sparer på å handle modellen fra utlandet kaster du bort når du "bråoppdager" at lokale sjappa som hadde deler har lagt ned, og du må betale frakt fra asia på delene...

        Personlig foretrekker jeg å investere pengene i en sjappe som har lager som er mindre enn ei uke unna NÅR jeg forsøker lage hull i bakken med heliet.

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment


        • #5
          Hei Svein

          Du har veldig rett i det du sier, men når den lokale sjappa er 30 % dyrere enn på nett i fra Norge så blir det en vurderingssak. Og jeg tar den vurderinga ganske lett, pengene gror ikke på trær ute i hagen her.
          Med Vennligst Hilsen
          Sondre Aabø
          www.aircam.no

          Comment


          • #6
            kjøp ds-8401 på pitchen, 8301 er i minste laget.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Det er ikke dyrere å kjøpe deler fra Asia enn hele helier og det blir ikke dyrere å kjøpe deler i Asia enn i Norge det er unnskyld uttrykket, i beste fall misvisende men mere bs.
              Jeg er en av de som har best tilgang til lokale sjapper men har stort sett ikke råd til å handle i noen av dem. Asia er bortimot like raskt og billigere selv med kurerfrakt.
              Så jeg må innrømme at jeg ikke tar det tungt om den lokale sjappa forsvinner om den ikke er lønnsom, jeg har uansett ikke råd til å sponse den ulønnsomme bedrifter.
              Jeg driter ikke penger til å bruke på denne hobbyen og vil at de lusne kronene skal rekke lengst mulig. Visst er det gøy å gå i hobbybutikken, de har mye flott å se på og det er stort sett det jeg gjør der, pga pris...

              Verden ble mindre når Internet kom, jeg har bare tatt konsekvensen av det, ikke er jeg glad i å betale overpris på annet heller så Lidl og andre er velkomne for meg

              Comment


              • #8
                Jeg har vært i hagen til Aabø og kan bekrefte at det ikke henger penger på trærne!

                Men lykke til med innkjøpet Sondre. Håper jeg får kjøpe den gamle???

                h
                Henrik Falch
                ____________

                North Star (vannfly)
                Nemesis (Shockflyer)
                JR 9x v.II

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ThomasB
                  kjøp ds-8401 på pitchen, 8301 er i minste laget.
                  Hei

                  Så du mener at det ikke holder med 6,5kg servo til pitchèn? Javel, kanskje jeg skulle kjøpe en 11kg servo, det er jo lik pris så hvorfor ikke, hehe så det først nå. Takk for tipset!

                  Hei, tintin

                  Anbefaller du helikraft.com, eller har du noen andre sider du vil anbefale?
                  Med Vennligst Hilsen
                  Sondre Aabø
                  www.aircam.no

                  Comment


                  • #10
                    cyberheli.com - Domain Name For Sale | Dan.com
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment

                    Working...
                    X