Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er et skikkelig krasj?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er et skikkelig krasj?

    Mange "pinglekrasj" her....Jeg mener at et skikkelig krasj skal inneholde:

    -Modellen er PINNEVED.
    -Knust minst 1 servo og helst mottaker og batteripakke,
    -Bøyd veiv på en dyrere motor.
    -Blid pilot likevel...

    Her er et bilde som nesten ble et sånt krasj.... bare kassa til mottakeren ble knust, 2 servoer knust, motoren overlevde heldigvis. Dette skjedde pga flutter i en loop Det var første turen etter nyrestaurereing av modellen...jaja...litt av gamet
    Attached Files
    Mine Modeller:
    Dynaflite Spitfire - 40 size
    Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
    Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
    Calypso 60
    Corsair, dogfigth size
    Great planes piper cub (Treferdig)
    DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
    Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
    Pilot Seduction 25 (Treferdig)
    Pilot Cap 10 (Treferdig)
    Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
    Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
    + noen til

  • #2
    Nei nei nei dette er ikke en skikkelig krasj. Det flyet der går jo an å fikse det. Skal det være en skikkelig krasj skal det være "Beyond rapair".
    Hans P Førde

    Comment


    • #3
      o ja, dem har vi mange av.

      Denne hobbyen ER dyrere enn fallskjermshoppingen jeg drev med før kona sa NEI...
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        eller som en annen her sa engang. det er ikke krasj hvis du ikke kan ta med flyet hjem i bærepose
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          skal være enig med sistnevnte...derfor ligger det alltid bæreposer bak i bilen......
          Mine Modeller:
          Dynaflite Spitfire - 40 size
          Great planes Tracer 40 m/retract (til salgs)
          Meserschmit BF109E - 60 size (Halvferdig fra scratch)
          Calypso 60
          Corsair, dogfigth size
          Great planes piper cub (Treferdig)
          DeHaviland DH88 Comet (Påbegynt scratch prosjekt)
          Top Flite P40 Warhauk (Byggesett i eske)
          Pilot Seduction 25 (Treferdig)
          Pilot Cap 10 (Treferdig)
          Great planes Super sportser 60 (Byggesett i eske)
          Great planes Ultra sport 40 (Flyr meget godt! Anbefales)
          + noen til

          Comment


          • #6
            Hvis det eneste som er igjen er såpass at det kan drysses på grøten, DA er det crash...

            Partikkelfysikk og "kakaopulver"....

            Må nesten fortelle om Hornet'en min...
            ESC'en som satt i hadde "reist til Miklagard i åpen båt" og måtte byttes og jeg tenkte at "aaah.. Jeg har jo en som tåler like mye strøm og er like liten i et fly..."
            En varm loddebolt senere satt ny ESC i Hornet'en og spent satte jeg helien på kjøkkengulvet, satte meg selv i lenestolen med beina på bordet og skulle testfly litt..

            Alt funket fint, og etter litt hovring i kjøkkenvask-høyde skulle jeg ned, og dro stikka bakover..

            Eneste skyen på himmelen var at ESC'en jeg satte inn hadde BREMS...

            Tenners gnissel og masse ulyder og en sinnsyk spinn fulgte det neste microsekundet før jeg skjønte hva som var på ferde og jeg dro stikka på full throttle/pitch igjen..
            Mekanikken var da nesten kjemisk fri for tenner, og de siste som satt igjen lugget til, og resultatet ble boomstrike, et jævla smell og vi kan si det snødde tett med plast og carbon i noen sekunder etterpå..

            Et stk. Hornet dro til H#€vete med flagget til topps...!

            Den umiskjennelige "rrrrææææshhh!!!!!"-lyden av en dullion deler utover kjøkken og stue glemmer jeg ikke!
            (Det tok nesten 4-5 sekunder før alle delene hadde funnet sine gjemmesteder rundt på gulvet..)

            I de neste tre ukene raslet det godt i støvsugeren hver gang jeg dro over gulvet med den..

            Plukket deler i brødboks, kjeler, kjøkkenbenk, tepper, komfyr og gud vet hvor...

            Hva naboene i leilighetene under/ved siden tenkte da de mest sannsynlig hørte det skarpe smellet på kjøkkenet mitt halv tolv på kvelden vet jeg faktisk ikke...

            Dette er det nærmeste jeg hittil har kommet i forsøkene på å spalte atomer...

            Moralen er: Bremser på heli er oppskrytt...

            Comment


            • #7
              "U"styrtelig morsomt skrevet Alfalfa!
              LOL


              RS
              Ronny Sundbye
              Young man, was that a landing or were you shot down?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Alfalfa
                I de neste tre ukene raslet det godt i støvsugeren hver gang jeg dro over gulvet med den..
                Støvsuger du? Hva er det bra for?
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Støvsuger du? Hva er det bra for?
                  Sorry... Pålegg fra andre mennesker i huset!

                  Comment


                  • #10
                    En krasj er når du ikke trenger og ta med deg noe hjem igjen.
                    Tor Henrik Hernes

                    Comment


                    • #11
                      ...alle tilfeller der flyet står på hjulene defineres som "landing". Må altså ta litt i for å kunne skryte på seg en "kræsj".
                      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                      Jesper Stærkær

                      Comment


                      • #12
                        Kan jo mumle noe om at et skikkelig "crash" gjerne er følgen av når et lav-kvalitets-rotorblad "slipper" i bladegrip, med påfølgende ... ubalanse i rotoren. Dette var siste flytur jeg noensinne hadde med en Zoom 400, og det resulterte i at jeg påpekte alvorlig produksjonsfeil i de orginale glassfiberbladene. Det bladet som "slapp", lagde et solid bulk i Zippoen i lomma mi, som igjen lagde et blåsvart merke på innsiden av låret, og en rød tåke på humøret. Tåken lettet ikke akurat når jeg oppdaget at det bladet som satt igjen på Zoomen hadde sveipet bom, med påfølgende 45 grader bøying av spindle, for deretter å sveipe igjennom canopyen, og kløyve to HS56er, en electron6, og et 15C 2Ah 3S LiPo. Neste stopp var bakken, noe som knuste en Phoenix 45, og magnetene inni en EFlite "park 400" 4200KV børsteløs. Kanskje likegreit at dette skjedde ETTER at smallsize hadde stengt for dagen, så jeg ikke fikk tak i de på telefon før mandagen (dette var en lørdag ettermiddag), når jeg hadde fått tilbake besinnelsen. La meg tilføye at den trivelige mannen hos SmallSize sjekket de resterende glassfiberbladene av samme merket, og arkiverte disse i Sylinderarkivet under "S".

                        Dette var siste opplevelsen jeg hadde med mikroelektriske pengesluk, og var et halvt år siden. Først nå vurderer jeg å igjen skaffe meg noe "tilsvarende", og det blir nok en T-Rex. Zoom er "95%" ferdig sammensatt, problemet er at den er sammensatt (og designet) av apekatter som jobber for akkordlønn, ikke av noen som faktisk bryr seg OM om det de setter sammen faktisk fungerer.

                        Frust over.

                        //Svein
                        Med forbehold om dårlige dager:

                        Svein Skogen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sskogen
                          Kan jo mumle noe om at et skikkelig "crash" gjerne er følgen av når et lav-kvalitets-rotorblad "slipper" i bladegrip, med påfølgende ... ubalanse i rotoren. Dette var siste flytur jeg noensinne hadde med en Zoom 400, og det resulterte i at jeg påpekte alvorlig produksjonsfeil i de orginale glassfiberbladene. Det bladet som "slapp", lagde et solid bulk i Zippoen i lomma mi, som igjen lagde et blåsvart merke på innsiden av låret, og en rød tåke på humøret. Tåken lettet ikke akurat når jeg oppdaget at det bladet som satt igjen på Zoomen hadde sveipet bom, med påfølgende 45 grader bøying av spindle, for deretter å sveipe igjennom canopyen, og kløyve to HS56er, en electron6, og et 15C 2Ah 3S LiPo. Neste stopp var bakken, noe som knuste en Phoenix 45, og magnetene inni en EFlite "park 400" 4200KV børsteløs. Kanskje likegreit at dette skjedde ETTER at smallsize hadde stengt for dagen, så jeg ikke fikk tak i de på telefon før mandagen (dette var en lørdag ettermiddag), når jeg hadde fått tilbake besinnelsen. La meg tilføye at den trivelige mannen hos SmallSize sjekket de resterende glassfiberbladene av samme merket, og arkiverte disse i Sylinderarkivet under "S".

                          Dette var siste opplevelsen jeg hadde med mikroelektriske pengesluk, og var et halvt år siden. Først nå vurderer jeg å igjen skaffe meg noe "tilsvarende", og det blir nok en T-Rex. Zoom er "95%" ferdig sammensatt, problemet er at den er sammensatt (og designet) av apekatter som jobber for akkordlønn, ikke av noen som faktisk bryr seg OM om det de setter sammen faktisk fungerer.

                          Frust over.

                          //Svein
                          Dette var vel noe du fikk dekket av de som måtte føle seg ansvarlige?
                          Er jo ikke riktig at du skal betale for dette!?
                          Tor Henrik Hernes

                          Comment


                          • #14
                            Du kan jo gjette én gang.

                            Det er en grunn til at eneste flybare maskin for tiden er en Rappy50v2, og den har (bank i bordet) enda ikke crashet. Men på Raptoren er jeg nok noe "analfiksert" når det gjelder å ligge GODT i forkant med vedlikehold. Tro meg, det frister IKKE å få 600mm SAB carbonfiber kastet imot meg.

                            //Svein
                            Med forbehold om dårlige dager:

                            Svein Skogen

                            Comment


                            • #15
                              Alfalfa, jeg lo så jeg har sår hals og kjerringa våkna og lurte på hva som sto på. Glimrende beskrivelse av en ellers tragisk () hendelse
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X