Announcement

Collapse
No announcement yet.

corsair rett ned på full gass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • corsair rett ned på full gass

    Slik går det når man er bortskjemt med patternfly som går som på skinner og skal prøve å fly ett ordentlig fly. Tror ikke jeg gidder å prøve å reparere den en gang . det er så dårlig trre i disse Vmar flyene at det blir like mye arbeid som å bygge ett nytt. men hvis noen har ett forslag til hva jeg kan putte en SC108 2T inn i så kom med det
    Attached Files
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    ouch....
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      ja det smalt godt. flyet traff bakken også spratt det 1m opp igjen. Den store feilen med det var vel at jeg hadde for stort utslag på balanserorene og for lite på høyderoret. for å sitere en annen her på forumet den led ikke, det ble en rask død.

      Til dere som flyr funtana90 vil en sc108 2t passe der?
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        Til dere som flyr funtana90 vil en sc108 2t passe der?
        Tja..det burde vel funke helt greit det.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          "Raskeste veien mellom 2 punkter er en nedadgående spiral.." - hørt fra fortvilet pilot....

          Comment


          • #6
            Skikkelig surt når slikt skjer tyor

            Er det tilfeldigheter at Corsair ofte figurerer i slike topicer....eller er den virkelig så inn i hampen lunefull ? Er det i det hele tatt noen 40-60 size corsair som flyr bra? En i klubben har lyst på en, gjør han alvor av det, så er sjansen for at jeg må ta maiden på greia rimlig stor
            Gleder meg isåfall.........sånn passe
            Har forøvrig ymtet frampå om at det finnes mange andre fine fly
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Nå fikk jeg denne gratis av en som hadde krasjet den litt en gang før, men han fikk den ikke til å fly bra heller, og jeg fikk bare tre turer med den men hadde store problemer alle turene. Han jeg fikk den av har en Top Flite corsair som han skal sette sammen snart. han har også en kyosho 40corsair liggende i eske, har sett på den og den ser i hvertfall mye bedre ut kvalitetsmessig. de er forhåpentlig bedre en denne Vmar greia. tror ikke det blir flere Vmar på meg. Kikket litt på den for å se om det overhodet var noen mulighet for reperasjon men treet er jo like sprøtt som flattbrød. er noe av det rareste treet jeg har sett. ikke rart de er billige. så her blir det opptennings ved også får motoren stå på lagring til jeg finner noe å sette den i.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                R.I.P
                Surt det der .......

                Falcon
                Falcon
                -------------------------------------------
                Morten Rolfsen
                Kristiansund

                Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                -------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Synd med flyet ditt tyor.
                  Jeg har kommet til samme konklusjon når det gjelder vmar fly, det blir ingen flere på meg.
                  Synd de ikke bruker bedre materialer, lim og trekk da de har mange nydelige modeller.

                  Cessnaknuseren
                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk

                  Dæ går litt mindre lim nå.

                  Comment


                  • #10
                    Tror jeg fant grunnen til at flyet gikk rett ned i dag. skulle montere mottaker inn i den lille ace ultimaten og brukte den samme y kabelen som jeg hadde i corsair`n. da jeg koblet til batteriet bare begynte det å ryke fordi det var kortslutning i kabelen. kanskje ikke så rart at jeg mistet totalt kontroll over flyet og at det ikke hjalp å slå av gassen. y-kabelen satt mellom balanseror servoene på corsai`n men når det var kortslutning der så forsvant vel all strømm til mottaker. Uansett kjekt å finne feilen så ikke flere fly går ned av samme grunn
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Havarikomisjon er ikke dumt, med mindre man VET hva man selv har gjordt galt.

                      Jeg går utfra at du er sikker på at feilen i kabelen ikke kommer av krasjet? Du bør i såfall sjekke at ikke mottageren har blitt skadd pga den høye strømmen som må ha forekommet, før du bruker den igjen.
                      Du bør selvfølgelig også se at den har overlevd selve smellen....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by MicroMac
                        Er det tilfeldigheter at Corsair ofte figurerer i slike topicer....eller er den virkelig så inn i hampen lunefull ?
                        Jeg forstår at havarikomisjonen har kommet til en sluttning og at årsaken til havariet er bekreftet......
                        .....imidlertid var, "bent wing bitch" et av kjelenavnene til Corsairen
                        ..."bent wing bird" var en mer moderat utgave.

                        ...synd med flyet ditt tyor
                        Mvh

                        Olav Lund

                        Comment


                        • #13
                          Jeg skal ikke garantere at flyet styrtet pga kabelen eller om den røyk pga krasjet. men rett før det smalt så prøvde jeg å slå av gass og gi maks høyderor uten at det virket som om det hadde noen virkning. har sjekket mottakeren og den var helt fin

                          ps. no more "bent wing bitch" for me

                          Hvis jeg skal ha meg en ny warbird så er det mest sansynelig at det blir great planes sin Stuka. den er råflott. har ellers tenkt på å kanskje kjøpe en 1/4 skala cub til 108 motoren, Må ha noe med ski til vinteren
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            ...nånå tyor...ikke avskriv Corsairen ennå (som fly altså, tror kanskje du kan avskrive akkurat ditt fly )

                            Et mye coolere navn på den var "Whistling Death" og "Sweetheart of Okinawa"
                            ...klinger bedre, ikke sant?
                            ....er vel som damer flest: "Treat 'em right, and they'll last you a lifetime"

                            Jeg sier IKKE at du ikke kan behandle damene Noen ganger er det bare "Crash and Burn" samma f*** hva en gjør....

                            Blir ikke forundra hvis det havner en Corsair på byggebordet mitt....tenk deg å bruke 1000+ timer på et stort skalaprosjekt og stå på stripa med den for første gang og vite at; hvis jeg ikke passer meg nå så hopper'n opp å biter meg i rævva...snakk om rush...wwhooopiiie!!

                            (er det bare meg eller ble det mye amerikansk sjargong i dette innlegget?)
                            Mvh

                            Olav Lund

                            Comment


                            • #15
                              Corsairen er noe av det mest sexy flyet å se på i luften!! Splitflaps

                              Er helt enig mht. ved-kvaliteten til VMar... (Ved-Mareritt..)
                              De prøver tydeligvis å løse problemet med verdens overflod av gamle appelsinkasser ved å selge det til modellflygere...

                              De er steintunge, sprøe som kjeks og er stort sett trekt med et sleskt merkelig trekk...

                              Men fine å se på er de jo... Jøss..

                              Comment

                              Working...
                              X