Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Starter, Buklanding etc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Starter, Buklanding etc

    Hei!
    1. Er det greit å la være å sette på understellet til E-Starteren og buklandet det, eller vil propellen ryke veldig ofte da?

    2. Ser noen legger i en karbonstang i halen, dette er VELDIG anbefalt eller?

    3. Hvor lang tid bruker man på å bygge e-starteren?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    1: Går fint det, gjorde det i allefall selv med originaloppsettet.
    Kan risikere bøyd aksling.

    2: Veldig anbefalt fra min side i alle fall. Har ikke ødelagt noenting på e-starteren min foreløpig (bortsett fra understell og motorfeste da) Tror halen ville vært knekt av flere ganger uten kartbonstangen..

    3: Jeg brukte en del kvelder, men det kommer an på hvor effektiv/nøye du er. Jeg vil vel si at jeg er litt lite effektiv og har en tendens til å henge meg opp i detaljer...

    Uansett, E-starter er en konge nybegynner fly, utrolig lett å lære seg å fly med den doningen.

    originalt oppsett blir en fort lei alikevel, smell i børsteløst og 3s så blir det futt i sakene.
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      legger man karbonstangen bare under kroppen, utenpå, eller legger man den inni kroppen?
      Noen som har et bilde som viser dette?
      Bjørnar, Trondheim
      bkhans-1@broadpark.no
      Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
      Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt dette Siden finnes ikke

        Limes med epoxy langs undersiden av flyet (på utsiden) fra batteriluke og bak til den svarte plastdingsen som pianotråden til halehjulet passerer gjennom.

        Ypperlig forsterkning, knekker aldri den halen (eller kroppen). Minus er at det ser litt jalla ut med den svarte karbonrøret langs buken. Kan evnt lakkes hvit før den limes fast for syns skyld...
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment

        Working...
        X