Announcement

Collapse
No announcement yet.

ARC Cessna 177 Cardinal på juletrejakt...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARC Cessna 177 Cardinal på juletrejakt...

    I dag takket cessnaen for seg...

    Bilder av resultatet ligger her:
    http://vildasen.net/galleri/categori...a43f3b00c4874f

    Flyet traff toppen av et grantre under innflyging om noen skulle lure....

    Synd, men den som venter på noe godt venter ikke forjeves. Nytt prosjekt på tur

    Nå vet jeg i tillegg hvor langt det er bort til skoggrensa...
    Kjip måte å finne det ut på men...

    Heldigvis er motoren hel, bare møkkete. Dermed går det ikke ut over kommende prosjekt... Det er alt jeg bryr meg om egentlig... Slikt som skjer...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Synd med flyet. men det er som du sier slik som skjer
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Det der så jo ikke så galt ut? Nå har jeg aldri hatt sånn "bøtteplast"-fly, men det er kanskje en av de store ulempene med såkalte "uknuselige" fly, at de heller ikke er reparerbare?

      Hadde det vært et konvensjonelt trefly eller glassfiber fly så hadde jeg sagt det så veldig reparerbart ut det der.

      Har forsåvidt prøvd avstandsbedømming på samme måte selv for noen år siden, jeg håper det er noe man kun gjør en gang

      Comment


      • #4
        Synd med flyet ditt.

        hvordan er det å reparer flyet? hovedvingen er vel å få kjøpt som reservedel.

        Cessnaknuseren.
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

        Dæ går litt mindre lim nå.

        Comment


        • #5
          Orker ikke ta meg bryet...
          Det er såpass mye sprekker og bøyer her og der (=svakhe punkter som kan føre til nye krasj...)

          Kroppen:
          Ja, om jeg hadde gått over med sandpapir og limt på litt større plastbiter så kunne jeg sikkert rettet den ut og fått den i bra nok stand til at jeg kan fly litt med den.

          Vingen:
          Den må jeg evnt. ha ny... Evnt. kunne jeg tatt av plasten, limt den sammen og laget en planket isoporvinge...

          Understell:
          Kun den ene understelsleggen ble knekt. Nesehjulsleggen er utrolig nok hel!!! Hatten av for den...hehe

          Radioutstyr:
          Trenger ny kontakt til bryteren. Den virker nå men jeg vil ikke fly med en slik bryter.

          Motoren:
          Nippelen som sitter på bunnkassa brakk, men den fikk jeg hjelp til å få ut så der mangler det kun å kjøpe en ny nippel. Utover det virker propellakslingen rett. Skal sjekke dette mer nøye for å være på sikre sia.

          Jeg vil ha fly jeg kan ha med meg på hytta og bruke på vannet når sommeren kommer igjen. Men da tror jeg at jeg heller punger ut 1500-1600,- for et nytt fly av samme type.


          Jeg er så fornøyd med flyet at om jeg skulle kjøpt ett nytt snilt fly er valget klart

          Det at det er såpass "helt" etter en slik "landing" er faktisk bare helt utrolig. Jeg kunne nok fått det i stand igjen om jeg ikke allerede hadde hatt bestilling inne på et annet fly. Den som vil klarer osv....
          Det smalt jo ganske tidlig i innflyginga så farta var ikke helt lav for å si det slik, i tillegg "seilte" det 15meter horisontalt og ca. 20 meter vertikalt før det traff moder jord... Egentlig burde det jo vært smadret... (Det lå strødd med isoporbiter ved den buska jeg traff, i tillegg tror jeg toppen av buska fikk seg en flygetur, gadd ikke lete så godt etter den... )

          Hadde vingen vært forsterket med karbonrør i midten og i forkant av vingen kan det hende vingen hadde vært hel også. Og da hadde det fort vært mer aktuelt å fikse det.... Men som sagt så er ikke fokus på den modellen i tiden fremover. "Godt" jeg gjorde dette med denne modellen og ikke en "finere" dyrere modell... Aldri så galt at det ikke er godt for noe

          Jeg lider ikke for å si det slik. Kan liksom ikke ta slikt så tungt for da tror jeg ikke dette hadde vært riktig hobby å starte med
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment

          Working...
          X