Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken voltspy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken voltspy?

    Hei!

    Hvordan kan jeg installere en voltspy i ett fly hvor jeg har en 5 cellers (6v) mottager pakke med regulator som får spenningen ned til 5,7v konstant? Hvilken type skal jeg bruke?

    Takker for svar!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    Vet jeg i et eller annet av flya mine har en voltspy med 2 DIP-switcher for å bruke mot 4, 5, 6 og 7 cellers NiCd... Har ingen planer om å leite gjennom flyparken for å finne den, men i haugen med bruksanvisninger står det "OBI-05L" som betegnelse. Aner ikke hvor jeg kjøpte den eller fabrikatet. Fins også i en variant som heter "OBI-05H" som dekker 5, 6, 7 og 8 NiCd...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Var selvsagt Nortrading som leverer disse... Sjekk: 404
      Bruk Y-kabel så du både leverer strøm fra batteriet til regulatoren og til Voltspy`en. Da overvåker du kildebatteriet, det som er det interessante.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Takk for hjelpen!

        Skal jeg altså koble batteriet til den "nederste" delen på Y kabelen, så en del til voltspyen (som er stilt inn til å måle 5 cellers NiCad) og den andre delen til regulatoren som videre går til mottakeren?
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Riktig. Det du er interessert i er å sjekke spenningen på NiCd`en din. Umulig å gjøre sikre målinger på den regulert spenningen fra regulatoren siden den leverer rett spenning til NiCd`en din plutselig dropper og dør.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Takker og bukker!
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              slike volt spy`er som Joo nevner selges også på O`Sæland Hobby i Sandnes, har selv 2 stk som er kjøpt der.
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #8
                hmm den der virket veldig intresant. så kan man jo bare se hvor mye strøm man har igjen før neste tur.

                Bedre å betale 150kr for en slik en å krasje flyet pga lite strøm
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X