Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av mottakerbatteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading av mottakerbatteri?

    Noen som kan hjelpe?

    Har et 6volts 1000mA mottakerbatteri, kan jeg lade det med orginalladeren til HiTech? den gir: 4.8v og 60mA
    Eller må jeg ha noe som gir 6 v ut?

    Takker for alle svar jeg får

  • #2
    Etter de jeg har lest må du i dette tilfelle han en lader som lader med 100mah min .Volten må også være mer en 6v men hva den skal være er jeg ikke heilt sikker på...

    Comment


    • #3
      ok.. er ikke helt sikker på dette jeg heller, men det kommer nok snart noen svar fra noen som vet

      Comment


      • #4
        Nei det går ikke, hitec laderen vil ikke greie å levere høy nok spenning til 6V batteriet ditt. Du bør kjøpe deg en lader som takler 6v batterier, gjerne en som kan lade både LiPo, NiMh og NiCd batterier. Tenker da på en lader ala Swallow eller liknende.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          En rimelig universal-lader som kan levere diverse ladestrømmer f.eks fra 30mA til 500mA er et greit supplement på hobbyrommet. Disse lader gjerne alt fra 2-8 NiCd i serie.
          Og selvsagt en god computerlader i tillegg. Jeg bruker mer enn gjerne min gamle Robbe-lader for å fylle opp tomme NiCd`s siden Schulsen stadig står og pusher flytimer inn på LiPo-pakkene mine. Når man vil sjekke og trimme NiCd-ene får man ty til Schulsen og håpe at man har nok av LiPo toppladet og klar til øyeblikkelig tilfredsstilling av akutte flybehov med depron om der er en stille kveld
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Takker for svar.

            Har en robe 5 lader, men fungerer ikke lenger noe som har kotsluttet i den..

            Skal selvfølgekig kjøpe en ny, men så var det di pengene da....

            Hvordan bør jeg lade det batteriet da? 6V 1000mA

            Må jeg lade det med noe som gir 6 volt? eller mere? A da? 100 til 500mA?

            Har bare et 4.8v 600mA batteri så jeg tenkte at jeg kunne bruke begge for å få en fin dag på stripa Ellers så rekker det ikke til mere en 5-7 turer

            Comment


            • #7
              Wow.. Fant en lader her nå en gammel en, men den lader fra 25ma til 500 mA :P

              Kan jeg bruke den?

              Comment


              • #8
                Går sikkert bra, bruk 100 eller 150mAh utaket.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment

                Working...
                X