Announcement

Collapse
No announcement yet.

PC-power - Hvor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PC-power - Hvor?

    Heisann

    Er det noen som har tips til hvor det er enklest å skaffe et gratis pc power som skal brukes som strømforsyning til en Swallow lader?

    Noen som har erfaring med å høre på expert / elkjøp etc. ??

  • #2
    Tipper den lokale gjenvinningsstasjonen kan være et bra sted.

    mvh
    Ola
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

    Comment


    • #3
      Hvorfor i all verden skal du ha et pc-power som BRÅKER (vifte!) til swallowen din?

      Clas Ohlsson selger "helt ok" power som uten problem klarer å skyfle 5.5ampere 12-volt. Bruker et slikt et selv til min "X-peak 3" (samme lader under et annet navn). Fungerer helt dyrisk bra.

      //Svein
      Med forbehold om dårlige dager:

      Svein Skogen

      Comment


      • #4
        Originally posted by sskogen
        Hvorfor i all verden skal du ha et pc-power som BRÅKER (vifte!) til swallowen din?
        Har bygd meg pc-power selv - denne hører jeg ikke at går overhodet...


        Stcaka: Gjenbruksstasjoner er fint, hør også med dataforhandlere etc.. Der får du slike for en _veldig_ billig penge.
        Et annet tips: jeg kjøpte en 220v - 12v omformer på Europris til 149,90. Denne fungerer helt toppers!

        Comment


        • #5
          Originally posted by sskogen
          Hvorfor i all verden skal du ha et pc-power som BRÅKER (vifte!) til swallowen din?

          Clas Ohlsson selger "helt ok" power som uten problem klarer å skyfle 5.5ampere 12-volt. Bruker et slikt et selv til min "X-peak 3" (samme lader under et annet navn). Fungerer helt dyrisk bra.

          //Svein
          Men er da dette tilsvarende Swallow Advance laderen, som kan levere 5 AMP?. Ser av bruksanvisningen til X-peak 3 at denne krever strømforsyning som leverer melle 4-7 amp, og da leverer laderen kun 3amp maks. Pga. dette synes jeg 5 amp høres lite ut..

          Comment


          • #6
            Hvor mange Amp gir Europris greia?

            Comment


            • #7
              Har kjøpt to forskjellige typer der... En på 5A og en på 6A..

              Snodig nok så kneler den på 6A lenge FØR den når 5A, og den på 5A greier å gi 5.5A stabilt hos meg.. Så det er vel ikke heeelt iflg. spec...

              Nå har ikke jeg målt rippel på spenningen ved 5A, men jeg er redd den er veldig høy, i og med at det er dårlig glatting på disse powerene...
              Det er verdt å merke seg at endel ladere liker dette veldig dårlig....

              Comment


              • #8
                hei!

                jeg gikk på avfallsplassen og spurte om de hadde noen strømforsyninger liggende. det hadde de. og med litt hjelp fra Alfalfa, så hadde jeg et power som kunne levere nok strøm til min swallow advance. den leverer maks 4.2A, men det er mere enn nok for meg nå...

                hilsen william
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment

                Working...
                X