Announcement

Collapse
No announcement yet.

Priser på lipo - store forskjeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Priser på lipo - store forskjeller

    Hvorfor koster f.eks BBP batteriene mye mer enn tilsvarende batteri fra FlightPower? Er de så mye bedre? Trodde FP var av de bedre batteriene jeg men... Er BBP batteriene bedre siden de koster en del mer?

    Det koster f.eks mer for et 11.1V 1600mah BBP batteri enn det gjør for de nyeste 1800mah 3s1p 20C batteriene fra FlightPower.

    Noe annet jeg stusser over er at på BBP batteriene er prisen lik i diverse butikker... Litt merkelig syntes jeg... Ja det er faktisk litt rart at en vare skal koste på krona det samme på flere ulike steder i Norge. Når prisene i tillegg er litt høye (syntes f.eks 800kr er mye for 3s1p 1600mah...) syntes jeg det er enda merkeligere. Det kan selvfølgelig være en veldig logisk forklaring på dette. Fortell meg gjerne hva en slik forklarin kan være.

    Andre som har noen synspunkter på dette med kvalitet vs. pris, høye priser osv?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    det at prisen er lik er sikkert at importøren har en veiledene utsalgspris som blir brukt.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Litt merkelig at veiledende pris er så høy... Eller er BBP så bra?
      Vil jo gjerne ha noe som er bra når en skal kjøpe ting...

      Eks:
      - Xmode: FlightPower 1600mah 3s1p 10.5-14C = 450,- (Griffin oppgir Burst Capacity = 20 C)

      - BBP 1600mah 3s1p = 795kr.
      ("maksimum anbefalt utladestrøm er 10C, 7C er ideelt" <--hentet fra informasjonen som kommer med pakka. Står 15C på pakka....)

      Hva rettferdiggjør en slik prisforskjell? Er det noe hemmelig heksebrygg i BBP pakkene som gjør de bedre?

      Jeg spør fordi jeg ikke vil bruke masse penger på ting og tang jeg kan skaffe andre steder og som er like bra/bedre til en billigere penge. Noen som har prøvd begge merkene eller sammenlignet BBP og FlightPower?


      (så sier sikker noen, du kan jo bare kjøpe FP hvis du er fornøyd med dem og ikke liker prisen på BBP batteriene... Jo da det kan jeg sikkert...)
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Jeg har et BBP batteri, det er ikke bedre en andre lipo batterier jeg har testet. Det er tyngre og det levere ikke varen etter de spec som fulgte pakka.

        Det med at BBP har lik pris uansett hvor, er vel at Small Size bestemmer hva det skal koste. Det er de som importere BBP.

        Personlig har jeg ikke testet FP ennå, det kommer. Men sammenlignet med Kokam og diverse andre merker, så er ikke BBP et aktuelt alternativ etter min mening. Det er for dyrt/tungt.......

        Mvh
        Simon B. Nielsen
        Damn these things are hard to fly!

        Comment


        • #5
          Jeg har hatt et FP 2500mah 3s1p og det fungerte bra, men det ble litt tungt til flyet mitt (i tillegg glemte jeg å koble det fra regulatoren og visps var det dødt da jeg skulle ut å fly...) så jeg måtte skaffe meg et lettere ett og siden BBP var det eneste fornuftige batteriet de hadde i den butikken jeg var i så punget jeg ut og tenkte at det sikkert var så dyrt fordi det var veldig bra...

          Går ut i fra at du gjorde noen målinger siden du fant ut at de ikke leverte det de skulle? Går det an å spørre hva de viste? Ligger opp mot grensa på 15C med mitt nåværende oppsett. Har lite lyst til å oppleve at ting faller ned fra himmelen og tar fyr...

          Blir nok et lettere FP (rundt 1600mha) neste gang... (om ikke prisen på BBP blir satt ned da...)
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment

          Working...
          X