Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strømtrekk og tabeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strømtrekk og tabeller

    Har en Axi 280820 som jeg kjører med en 10*5APC propell. Ifølge visse tabeller på nettet, feks. flyingmodels.org skulle denne trekke ca 25A WOT med et 3cellers lipobatteri. Mine målinger viser derimot 12A WOT. Synes dette var et veldig stort avvik. Må man ta slike tabeller med en klype salt, eller kan jeg ha gjort noen feil?

  • #2
    Jeg har aldri funnet avvik å snakke om mellom FredrikW sine tabeller og egne målinger.

    Jeg flyr med AXI 2808/20 i Formosaen min. Med 8x4 APC-E trekker den drøyt 18 ampere statisk iflg mitt ampere-meter (kalibrert instrument), og det stemmer meget bra med tabellene til Fredrik også. Dette er med 3S LiPo rated til 24A kontinuerlig, ESC rated til 35A kontinuerlig.

    Så tabellene der stoler jeg absolutt på!

    Hvordan måler du? Hva slags instrumenter bruker du? Kan du bruke instrumentet? Er et evt tangamperemeter nullstilt etter at det er koblet over en strømleder, før belastning? Måleteknikk er ikke alltid så enkelt
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg har også sett veldig høye strømtrekk på den siden du peker til. Jeg sendte email og spurte, for både måling og beregning (Motocalc) viste mye lavere verdier enn tabellene. Svaret jeg fikk var at han benytter store batterier og at det skal bety høyere strømtrekk.

      Men også i mitt tilfelle var det snakk om inntil 10A i forskjell, og det er mer enn både variasjon i propell og batteri utgjør. Så svaret må nok bli at du bør ta dette med en klype salt, ja. Skal se om jeg får smelt inn tallene i Motocalc, men det ligger på gammel-pc'en. Har ikke rotet meg til å få ny nøkkel for å innstallere på den nye.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment

      Working...
      X