Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seilfly vinge til nybegynner!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seilfly vinge til nybegynner!

    Hvor kan jeg kjøpe meg en billig vinge med gode seileegenskaper til hangflyging?

    Den skal helst være billig og solid.. Har sett at de selger en på modellfly.no men er er det en å anbefale uten motor?

    og hvor lett må batteriet være på en slik?

  • #2
    Har hatt vinge fra dem du nevner. Ikke den aller beste... men godt brukbar.
    Bruker nu for tida Tornado fra el-flight, den er bedre på hang og moro til combat.
    Jeg bruker 950KAN NiMh i min...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Skal du ha en ren Hang-ving må jo "Vector Combat Wing" nevnes.
      Du finner den her:
      404 Error - Page Not Found
      Jeg har ikke hørt noen klager på modellen enda. Og den tåler en trøkk i lufta eller en god styrt. Er bare å hente og kaste opp igjen !

      Morro er det ihvertfall !

      Hva batteri angår og radioutstyr forøvrig..
      Bruker to "standard" servoer og vanlig firkantet batteripakke på 750mAh. (tømmer 1, plus kanskje et til senderbatteri på 600mAh før mottakerpakka går tom, og går den tom så rammler bare vingen ned og kan hentes for en ny laderunde)
      Mottaker så kjører jeg en mini Futaba, men en standard mottaker er ikke spesiellt tyngre så vil ha minimalt eller ingenting å si på Vector`n.
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment


      • #4
        Kan også nevne www.flyvendevinge.net som visstnok har en litt snillere vingeprofil (les: du kan fly den litt saktere) enn Vector.

        Har selv brukt en slik vingen i sommer for å lære meg å fly på nytt etter 15 års opphold fra hobbyen.

        Skal love deg at den har fått maksimalt med juling, men fremdeles lever i beste velgående. Det eneste jeg har gjort med den er å trekke den om en gang da den etterhvert ble litt slapp i fisken.

        En flykompis av meg har også en sånn. Hans gikk rett i bakken fra kanskje 30-40 meters høyde pga en defekt servo som gikk i fullt utslag. Den var fullt flybar etterpå uten noe mekk. Måtte selvsagt bytte servo.

        Oppsett med radio og batteri kan du gjøre som TheBirg har forklart i innlegg fra i går.

        Og jeg er helt ening med TheBirg. Det er sinnsykt moro , så dette bør du kaste deg på.

        -----------
        Torbjørn
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Har en normalvinge fra flyvendevinge.net. Har flydd den i vindstyrke opp til kuling og det er bare mer morro jo mer vind det er.
          Gikk hardt ned i bakken pga at mottakern gikk fri for strøm. Den spratt opp igjen 2-3 meter opp i lufta igjen men jeg kan enda bruke den.
          Har også latt folk som absolutt ikke kunne fly prøve den så juling har den fått nok av.
          Er litt slapp i fisken etterhvert og har blitt litt tyngre etterhvert men flyr fint gjør den enda bare at den krever litt mer vind enn da den var ny. Bruker standard rasioutstyr.

          Comment

          Working...
          X