Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere Trex 450x til 450XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradere Trex 450x til 450XL

    Vurderer å bygge om min 450x med 450xl deler.

    Det jeg vurderer å bytte i førsteomgang er mainframe og HS1092T CCPM Refitting Components w/Swashplate.

    Spør for sikkerhetsskyld om dette går bra mtp. fester til understell etc.
    Må jeg ha meg ny copit også? Har jeg forstått det riktig om den nye copiten er litt breiere?

    Er det andre ting jeg trenger, overføringer etc?

    Vil ccpm settet fungere sammen med det jeg har av 450x deler?
    Noen som vet eller som har begge versjonene som kan ta en titt?

    Skal prøve å få istand vispa så jeg får trent litt før det evnt. blir større heli neste år.

    På forhånd takk for innspill/info!
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    hvis dette er samme maskin som den du kjøpte av meg, så var jo den allerede bygget om til XL når du fikk den, med ombygnings settet som var tilgjengelig da. bortsett fra at de gullfargete meiene ikke var montert da.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Ja, det er den samme men det er vel forskjell på den XL utgaven og den nye 450XL ccpm versjonen, eller er det bare fargene som er forskjellig kanskje?
      Trodde det var en del endringer på den nye versjonen jeg, eller tar jeg helt feil nå?

      Tenker på disse delene:
      http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...5&Vare_ID=6514
      http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...5&Vare_ID=6512

      Har vraket mainframe'n og tenkte jeg kunne kjøpe den som sitter på nye XL istede, prisforskjellen er jo ikke så stor at det gjør noe.
      I tillegg vil jeg gå over til ccpm utgaven.

      Trenger som sagt å vite om delen går om hverandre...
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        aha. rammene vet jeg ikke, Tintin som er sjef på det ommerådet, så forresten at han har en karbon ccpm ramme til salgs på rcmarked.... hehe. skal du ha ccpm så er det jo ny greit å kjøpe det, når du likevel trenger ny ramme.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Svin dyr da... ihvertfall ny...
          http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...4&Vare_ID=2052
          Dersom det er slik han selger...
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            ser han tar halve prisen: 404 - File or directory not found.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              sikle sikle :P :P

              Litt usikker på om det er så smart å kjøpe så dyr ramme for en på mitt ferdighetsnivå... For den summen kan jeg vel strengt tatt kjøpe ny plastramme og bytte ut de fleste delene mellom swashplata og bladene...
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                hehe. 404 - File or directory not found. . ta deg en snakk med trond du. hehe. tror forsåvidt og at karbon ramma er noe sterkere enn plast ramma.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Planen var å ikke bruke så mye $$$ på trex'n nå og heller legge til side litt penger igjennom vinteren og skaffe noe større etter hvert når jeg får spart meg opp litt... Lurer litt på å skaffe meg en gy401 også. Den kan jeg ihvertfall bruke opp igjen på et evnt. nytt prosjekt.

                  I tillegg kommer det forhåpentligvis en extra i posten om ikke så alt for mange ukene som sikkert kommer til å sluke en $ eller $$...

                  Men nå skal jeg ikke spore meg selv vekk fra topic i for stor grad
                  (skummelt å drømme seg bort...)

                  Jeg skal ha rexen flybar igjen, om mulig med noen små (og billige) forbedringer...
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    da snaker vi plast, enten fra xmode, eller fra helizone. Morten fra helizone har nok endel mer enn det som er på nettsida hans om dagen, har vært semmer oppdatering der i det siste.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Slik det ser ut nå så vil følgende deler bli kjøpt inn (alle deler er tiltenkt 450XL utgaven) :
                      HS1072T Flybar Seesaw Holder (fant en sprekk her etter en liten inspeksjon)
                      HS1076T Main Frame Set
                      HS1092T CCPM Refitting Components w/Swashplate

                      Brukes Pitch Control armen til noe dersom jeg går over til ccpm?
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #12
                        skuffe fyll.
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #13
                          ok, takk

                          (Om noen tilfeldigvis har en hh gyro som er skuffefyll så gi et lite pip...)
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            var akkurat å titta på cyberheli.com, de har gy240 til ynkelige 100 dollar, som i dag tilsvarer 655 kr ca. det er jo halve prisen av norge.... noe å tenke på??
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

                            Comment


                            • #15
                              Hvor mye kommer frakt på i et slikt tilfelle a?
                              Om en skal regne med moms og frakt så blir det vel ca. den samme prisen som en brukt? Eller er cyberheli "flinke" til å oppgi "riktig" pris...?
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X