Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scala eksosanlegg til Spitfire og Mustang

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scala eksosanlegg til Spitfire og Mustang

    Har anskaffet meg et Keleo eksosanlegg i V12 Merlin/Packard utgave som passer til
    OS 91 FS og brukes i en Hangar 9 60 size Mustang "Marie".
    Det jeg lurer på er om noen har erfaring med røykanlegg.
    Hvilken type jeg skal velge ,el-pumpe, eller osilerende,- hvor stor tank trengs ca.2-3 min med røyk.
    Jeg mener det kan bli interesant å se hvit røyk kommer ut av manifiolene
    på hver side av mustangen.
    Nb. rengjøring av fly etter flight har fått en ny dimensjon.
    Attached Files
    pilot offiser

  • #2
    Her er det noen flere bilder ifra Keleo
    Attached Files
    pilot offiser

    Comment


    • #3
      Den observante vil se at enden på eksos stackene er helt feil i forhold til skala, En Merlin stack på en spit er ganske flatklemt og vinklet noe bakover.
      På den annen side, mega rått. Slikt liker jeg. Kan du si noe om lyden? Hvordan ble den? Sikli sikle.
      P.s. Hvor mye koster slike?

      P.s. 2 Har ikke erfaring med røyk, men Perry sine ocilerende bruker å fungere godt om du har plass til å feste den på motorbukken. Alternativet er vel Sulivans elektriske pumpe. Jeg har en slik i fuel utgave, og er utroligt skuffet (svært dårlig til å selv prime), men det kan vere at jeg har vert uheldig med den. Uansett så trykker den som bare f når den først er primet.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Lydbilde

        4-taktern med orginalt anlegg "putrer", det putrer endel dette også, men det er mye mere "RRRRRRRRRRRRRRR" mulig litt forsinking i lydbildet.
        Når det gjelder manifoilen til spit er jeg enig, men på Mustangen er stackene runde, anlegget er laget i aluminium så det kan klemmes litt,da vil det passe på en spit.
        Prisen er 115 USD ?+ frakt + MVA.--- liten 1000 krone.
        Websiden til keleo er; http://www.keleo-creations.com/
        PS. Dette er:" Bare må ha!"
        Følg med på hjemmesiden til warbirdfrelste http://www.scalewarbird.org/
        skal prøve å legge inn en videosnutt med lyd ganske snart.
        pilot offiser

        Comment


        • #5
          Hvordan går det med videoen?

          mvh
          OJ
          The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

          Comment


          • #6
            røyk

            Hmmm når det gjelder røyk har jeg dårlig erfaring med fuel motorer. Potten blir ikke varm nok så det kommer bare gjørme ut. Men på bensin går det som det suser. Når kommer lyd snurten, og video? Må se hvordan dette er
            Lars Norberg

            Comment

            Working...
            X