Announcement

Collapse
No announcement yet.

skyborn 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skyborn 50

    hei!
    har en skyborn 50 som skal stå i en mpx cargo. i cargoen er det 4 mini servoer, og en standar servo. jeg lurer på om regulatoren klarer å levere nok ampere til servoene? på et ark som følgte med regulatoren står det at den gir ut 5V og 3A
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

  • #2
    Hadde flydd jeg.
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      4 mini og en standard servo er mye last på bec. Hadde jeg vert deg hadde jeg gått til annskaffelse av en 5V ubec fra koolflight (finnes hos Griffin for ca 270kr), jeg har selv kjøpt en for å ungå å krasje flere ganger grunnet for lav spenning til mottaker (mine 4 mini servoer dro i veg med for stor last for min bec utgang).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        standerd servoen brukes bare en gang i blandt, til lasteluken i flyet. men burde ikke 3A holde til 4 mini servoer + en standard som nesten ikke brukes? må man klippe av en ledning fra regulatoren får å bruke ubec?
        er ubec ca det samme som denne?

        404
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jørgen123
          standerd servoen brukes bare en gang i blandt, til lasteluken i flyet. men burde ikke 3A holde til 4 mini servoer + en standard som nesten ikke brukes? må man klippe av en ledning fra regulatoren får å bruke ubec?
          er ubec ca det samme som denne?

          404
          Nei man må ikke klippe ledningen (men man kan), jeg har kun vippet plus lederen ut fra uni kontakten fra fartsregulatoren og tapet den fast i ledningen, da kan jeg bruke den i andre prosjekter uten å lodde sammen ledningen igjen.
          Vet ikke (tviler litt), uansett så tør jeg ikke bruke annet enn slikt som jeg vet er testet og funnet ok av mere erfarne elektro karer enn meg.
          Sjekk denne artikkelen av joo om ubec. (MFN) ModellflyNytt.no
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            hei.
            nå har jeg lest artikkelen til Joo. det er vel programerbar low volt cut-off på ubec? vil problemet bli det samme om jeg kjøper en ubec som leverer 3A, eller vil det bli det samme? kanskje et litt dumt spørsmål men jeg vil ikke bruke mer penger enn nødvendig. har jo nesten brukt 5000,- til sammen på cargoen.
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

            Comment


            • #7
              Originally posted by jørgen123
              hei.
              nå har jeg lest artikkelen til Joo. det er vel programerbar low volt cut-off på ubec? vil problemet bli det samme om jeg kjøper en ubec som leverer 3A, eller vil det bli det samme? kanskje et litt dumt spørsmål men jeg vil ikke bruke mer penger enn nødvendig. har jo nesten brukt 5000,- til sammen på cargoen.
              Low cut off! Ikke på ubec, der regulerer ubecen til spenningen kommer ned til den samme som den skal regulere ut, da går den i bypas slik at der fortsatt er spenning til mottakeren. Du fortsetter å bruke low cut off som er på fartsregulatoren, det er jo fortsatt den som leverer strøm til motorene, sa du vil se som normalt når cut off slår inn. Koolflight sin 5V utgave er ratet 3-5A (3A på det jamne og intil 5A i ett øyeblikk).
              Kjøpe eller ikke? Kommer ann på, er du redd for modellen din, har du den lille ekle magefølesen som sier deg at alt kansje ikke er helt trygt? Om du svarer ja på ett av de spørsmålene så kjøper du en ubec. Det jeg vet etter å ha lest testen på koolflight, er at den ikke finner på noe tull, selv om den skulle komme litt utenfor speck. I tillegg er det godt å vite at bec kretsen ikke tilfører fartsregulatoren varme når den er koblet fra. Min farts regulator er ratet til max 3 servoer (vet dessverre ikke Ampere ratingen), og av og til går alt vest når becen pluttslig kutter ut med 4 servoer på. Syntes det var greit å beskytte 2200kr med fly og utsyr mot flere krasj av typen strømløs mottaker. Ikke gøy å fly med tanken: Enn omm..... i hodet hele tiden.
              I ditt tilfelle bør du vel snakke med levrandøren av becen og spørre om deres erfaringer med antall servoer osv på den, før du gjør noe mere.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment

              Working...
              X