Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana vansklig??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funtana vansklig??

    Hei kjøper mini funtanan 3d til uka vil jeg tro. hvor lang tid tar det å bygge denne maskinen ca??
    jeg er ganske teknisk (15 år) og har bygd savage ss 4,6 alene for de som vet hva det er..
    for også sikkert lit hjelp av min pappa hehe

    en ting til går det an og sette på flottører????

    Hvor kan jeg fly første gang?? møte opp på bærum modellhobby fly klubb og spørre om en kan se at alt er ok og kanskje han drar den en runde?? to check out
    Flyr du opp kommer du alltid ned!!

  • #2
    Byggebeskrivelsen er helt knall så det går nok bra
    Bare husk å følge den selv om du automatisk skjønner hvor tingene skal sitte.

    Bare spør om det er noe du lurer på ang. byggingen når du får den
    Kan sikkert gi noen små tips, men det er lettere for deg og forstå de når du sitter med flyet foran deg.

    Hva slags motor osv. har du tenkt å sette inn i den?

    Om du ikke har flydd før så stikker du til nærmeste klubb og får hjelp, kanskje ikke bare første gangen men også de neste helt til du klarer å lande og ta av selv. Husk at dette er balsa og ikke epp/depron... Kræsjer du så ryker ett eller annet! Husk også at den veier nærmere 700g så den må flys med sikkerhet i bakhodet.

    Om du ikke har flydd før så trenger du stoooor plass (modellflystripe el). Jeg har selv rc bil og det er noe helt annet å fly fly...!
    Om du har flydd mye før er det sikkert ikke noe problem å fly den på en stor fotballbane.

    Her er forrresten et videoklipp jeg tok midt i denne uka
    http://vildasen.net/video/mf.wmv
    (jeg har flydd den en eller annen plass mellom 30-50 ganger så jeg er langt fra utlært, men lærer da litt / får til noe nytt for hver gang )

    PS: Jeg har skrevet en del om den her, både bygging og om flyging...
    (MFN) ModellflyNytt.no

    PSPS: Du kunne sikkert bare fortsatt på den andre tråden du startet for en liten stund siden
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Vel har vel egentlig bare tenkt meg orginalmotoren som er med først
      nå gleder jeg meg veeeldig hehe...
      Tror jeg da drar til en klubb når jeg er ferdig med bygging. er nok lurest det...
      Flyr du opp kommer du alltid ned!!

      Comment


      • #4
        jeje

        Hei min far sa at han kunne skaffe meg noen bra priser på Jp og Gws modeller noen som vet noe om disse merkene av fly??
        Vil ha no lingnende Mini Funtana 3d helst med motor inkludert.
        Noen som har noen ideer til fly jeg kan kjøpe, som er like bra eller bedre en funtana mini 3d???
        Håper på svar
        Flyr du opp kommer du alltid ned!!

        Comment


        • #5
          (MFN) ModellflyNytt.no
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Originally posted by radiorc
            Vel har vel egentlig bare tenkt meg orginalmotoren som er med først
            nå gleder jeg meg veeeldig hehe...
            Tror jeg da drar til en klubb når jeg er ferdig med bygging. er nok lurest det...
            Er jo ikke med noe motor på det flyet om det er det samme flyet vi snakker om...kun gir og propell. Har du link til et bilde eller noe?? Bare for å sjekke at det er det samme flyet vi snakker om...

            Foruten motor må du også ha servoer, esc (regulator), batteri og mottaker utenom... da flyr tusenlappene... Bare så det er sagt
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              dumt

              Hei esmel mulig du kanskje har gjort et dumt kjøp da ikke vet jeg fordi jeg ringte smallsize akkruat nå og spurte om man fikk med propell, gir og motor alt dette fikk man med får 1100 kr.

              PS. jeg har mottagere og servoer og kontroll og fartsregulator og ja alt det der.

              en annen ting hvor mye koster batteriet man burde kjøpe med til denne fuglen??
              Attached Files
              Flyr du opp kommer du alltid ned!!

              Comment


              • #8
                Da er det ihvertfall samme fly... I settet er det ikke med motor så vidt jeg vet, syntes det er rart om de gir deg en motor gratis...men har de sagt det så stemmer det vel Det kan være verdt å dobeltsjekke bare for å forsikre seg om at det ikke har vært noen misforståelse. Er det med motor så er det vel en grei deal. Hva slags motore er det forresten?

                Jeg har hørt at det skal fly fint med e-flite 400 børsteløs motoren sammen med det medfølgende giret. Jeg har også hørt at folk sliter med litt liten klaring mot bakken med den medfølgende E-flite 12x6 propellen...

                Batteri koster fra 400-900 alt etter hva du kjøper. Jeg bruker et BBP 1600mah 3s1p (som smallsize er distrubutør av). Jeg er fornøyd med batteriet men syntes det er alt for dyrt sammenlignet med andre batterier på markedet... Kjøp noe som leverer min 20A helst rundt 25A eller mer.

                PS: Syntes ikke det var et dumt kjøp uansett da jeg er strålende fornøyd
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  jeje

                  du sier at jeg skal dobbel sjekke at jeg får med motor?? var der for lit siden å så på flyet fikk lov til å åpne esken og fyren dro opp en motor fra esken.
                  Tror det er en 400 motor anakligvis ikke børsteløs det vet jeg nesten hellt sikkert. Og vet heller ikke merket... men det finner jeg ut! hehe

                  hva kjøpte du bare flyetpakken for da??
                  Flyr du opp kommer du alltid ned!!

                  Comment


                  • #10
                    ok.

                    Det kosta 1200,- og da var det ikke noe motor oppi... hadde uansett ikke brukt børstemotor på denne modellen, men det er meg da... Så om det var børstemotor som var med så spiller det egentlig ingen rolle. At prisen på settet varierer noe er forsåvidt bare normalt. Er jo noen mnd. siden jeg kjøpte mitt.

                    Grunnen til at jeg ber deg dobeltsjekke er det som er listet her som innhold i esken, samt min egen erfaring: Page Not Found | 404

                    Det står også en del andre nyttige ting på den siden om du bruker menyen på venstre side.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Hei igjen denne gangen lurte jeg på om det gikk å sette på flottører eller ski eller begge deler til mini funtanan????
                      Flyr du opp kommer du alltid ned!!

                      Comment


                      • #12
                        Det går vel an å sette på flottører på alt som flyr men om det er noe særlig praktisk er jo en ting, noe annet er hvor lettvint det er... men "alt" en vil får en til...

                        Kort sagt dette er en akromodell... lav vekt er helt vesentlig med mindre du bare skal kruse rundt uten noe sprell. Om det er det du skal ha den til finnes det jo mange andre modeller som er mer egnet til f.eks flottører. Ski er vel en smule unødvendig? De fleste flyklubber skraper vel en flystripe på et vann el. Trenger jo ikke ski da... Men som sagt den som vil får til...
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment

                        Working...
                        X