Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel problem på Byron F-16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel problem på Byron F-16

    Eg har en F-16 me OS 91 og byron vifte som eg har litt problemer med...
    Problemet e at, etter ett stupt og når eg rette opp flyet så begynner motoren å hoste og fjuske litt...
    Eg kjøre me standar greier fra Byron....2 tanka som e limt sammen og eg bruke den "fuel manifoilen" som følger me settet...
    Eg har ikkje trykk til tanke via pipa...

    E d noen som har noen tips...?
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

  • #2
    Høres ut som et G-problem, ville prøvd å bruke trykk fra pipa og/eller legge en liten headertank nær forgasseren.
    Eller det kan være noe som enkelt som å gi den ett par knepp rikere blanding.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      Hei

      Enig. Det kan høres ut som et G problem. Trykk fra potte eller vifte samt fuel slanger med størst mulig innerdiameter bør løse problemet.
      Det kan være du også kan løse problemet med remote justering av fuel mengde i lufta. Etter take of kan man rike motoren noe via egen kanal.

      Lykke til
      Cato Horten
      Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

      Comment


      • #4
        Eg har remote justering på dysenåla... men d hjelper ikkje...

        Har vudert å bytte ut de tankene som er montert med sadel tanker og en liten header-tank, samt trykk fra pipa...
        Med d oppsettet som er no er d ett mareritt å få tømt tanken etter flyging...
        Svein Roe
        ----------------
        Skymaster F-15 - Nexus Mk II
        Boomerang Sprint - Simjet 2250
        Starfire II P-60
        C-arf Extra 2,3 - DA 50
        EF Extra 91" - DA 60
        EF Edge 48"
        Ventus 4m
        Mini Nyx

        Comment


        • #5
          Hei

          Siden det ikke hjelper med remote dysenål kan det tyde på at ditt fuelsystem er underdimensjonert. Som nevnt i tidligere innlegg her ville jeg øke dimensjonen på fuel slangene. Dette løste ALLTID problemene vi hadde på 90 tallet med DF-OS91-Ramtec kombinasjon. Pipetrykk kontra viftetrykk? Best erfaring med vifterykk da dette er mer konstant enn pipetrykk. Har ikke erfaring med viftetrykk på Byron viftene men ser ingen grunn til at det ikke skal fungere.

          Header tank er et must.

          Lykke til
          Cato Horten
          Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

          Comment

          Working...
          X