Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro for menn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro for menn

    Ingen sier dette er billig, men 100cc blir dog litt puslete i sammenligning.

    14S3P LiPo, 50V og 220 A.....Plettenberg 30/8 med kV 128 rpm/Volt....

    Dette er en 2.6 meter YAK 55 med 10 kW i nesa...juhuuuuuu


    http://www.brainless.org/MultiMedia/...lectricYAK.htm

    Video
    www.brainless.org/MultiMedia/RC/Video/TIMPA/2005-TIMPA-TOC/ManfredGreve&ElectricComposite-ARF-Yak55SP-20051008s.wmv


    (Takk til Ron van Sommeren for link via eflight)
    Anders Valland
    Trondheim

  • #2
    ja den er heftig den . Den ligger vel på forumet her fra før også
    (MFN) ModellflyNytt.no
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      gaaaaaawddamnit...


      Var dette fra Tucson Shootout 2005 som nylig er avsluttet?
      Var ei sinnsvak batteripakke da!!!! Pssyyyyke greier, selv om noe av sjarmen jo blir borte..

      Ikke no rart strømprisa kommer til å stige!!!!
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Elektro er vel ikke noe onklie menn er det?

        Comment


        • #5
          Det er gledelig å se at batteriteknologien har kommet så lang som dette.
          Utrolig pen og balansert flyging i videoen

          ....men for meg blir dette litt Hot-Rod med elektromotor.
          Blir liksom ikke det samme når du popper hoodŽn på M3Žn også står det en grønnmalt 3-fas oppi.... ...må liksom kile litt i øregangene for få blodet til å bruse....

          ....ring meg når noen flyr med en 6syl. firtakt boksermotor i 1:3 skala
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #6
            Heftig fly.


            Syns det er rart at IC-flygere klager over at det ikke bråker. Opplever det både når jeg er ute og flyr store elfly og helikopter. "Men det bråker for lite."

            Comment


            • #7
              Originally posted by tahustvedt
              ......... "Men det bråker for lite."
              Hehe...snodig det der For meg er det ikke esensielt at det bråker.
              Oppfattelsen av lyd er veldig subjektivt. Jeg digger elektro og et lite el-heli står høyt på ønskelisten. Må også få meg et innedørsfly til vinteren.

              Jeg er kanskje syk i hodet...men tror faktisk jeg kunne stått i en halvtime og lyttet på stjernemotorer på tomgang...for ikke å snakke om motorer av merket RR. Gjerne på vidåpne spjeld også

              Når det kommer til RC så er det nok skala som gjelder for meg.
              Når flyet blir så stort som YakŽn her så tror jeg elktrobusjettet hadde blitt overført til noe med fem sylindre og som så langt det lot seg gjøre, hørtes ut som en Vedenjev.

              ....men jeg skjønner godt at YakŽn her fortoner seg som en våt drøm for mange. Impeller i spinnerŽn blir litt feil for meg....jaja...inni er vi like men det er utenpå
              Mvh

              Olav Lund

              Comment


              • #8
                Det er grusomt å høre at man må legge til piggtråd-musikk i videoen for at man ikke skal tro at det er en video uten lyd.
                At det skal bråke er ikke et mål, men å høre en real motorlyd er ingenting å klage på. Mange meninger om dette, og det blir nok aldri enighet.

                Så lenge ingen har planer om å sette elektromotor i den fullsize Harvarden jeg flyr så er jeg glad
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Det er jo propelleren som bråker mest på fullsize fly, er det ikke? Min Edge 540 med 17" høres veldig realistisk ut bortsett fra i startmodus hvor det piper litt.

                  Comment


                  • #10
                    ...nåja...det er nok mer enn propellen du hører når en fullskala Spit kommer i low-pass...men joda, propellen bråker.
                    ...nå er vel ikke lyden i en DA eller en ZDZ noe å få åppståppersnåpp av da men...noen vil vel kanskje si meg imot ...men vet allikevel ikke om jeg kommer til å sette el-motor i 1:4 skala Spit.
                    Jaja...man skal aldri si aldri
                    Mvh

                    Olav Lund

                    Comment


                    • #11
                      Vel, smaken er som baken. Men når vi snakker om Merlin-lyd så vet jeg ikke hvor du finner en modellmotor som skulle gi skala-lyd?

                      Det er vel generelt slik at fuel-motorer gir....vel...forbrenninsgmotorlyd, selv om de aller fleste ligger i helt galt frekvensområde. Bortsett fra fir-taktere på småfly (Cub o.l.). Elektromotorer gir deg muligheten til å fly skala-størrelse på propell (eller så nær det går an). Uansett hva du velger blir det et kompromiss.

                      Mitt poeng var vel at man godt kan fly store modeller med elektro også. Jeg har ingen problemer med å nyte lyden av stjernemotorer, men synes faktisk det er kult med lyden av elektroner som spinner svære propeller også.
                      Anders Valland
                      Trondheim

                      Comment


                      • #12
                        Og hva er hovedårsaken til at modellflyplasser er uønsket? Ikke bråket vel?
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Jo desverre JOO! Det er godt at noen har noe å irritere seg på. Jeg er født og oppvokst 15 metr fra vannet der båtene om sommeren raser hele dgøgnet hele sommeren, noen irriterer seg, jeg nyter lyden og vet at det er godt å være i norge når sommeren virkelig er her!

                          Er medlem av en klubb hvor vi har flydd 15 år uten klager

                          Og iløpet av ett par år blir det fullsize flystripe og modellflystripe på min morfars bondegård og da kan naboer klager så mye de vil
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mossie69
                            Vel, smaken er som baken. Men når vi snakker om Merlin-lyd så vet jeg ikke hvor du finner en modellmotor som skulle gi skala-lyd?
                            Elektro er vel egentlig løsningen her også. Leste nylig en artikkel der man hadde spillt inn original lyd fra en RR Merlin, og denne ble behandlet av en liten digital dings som var koblet til regulatoren. Lyden fikk høyrere turtall og ble sterkere ettersom det blir gitt gass. Med egen batteripakke og 2stk 5 tommers høytalere under hver vinge så skulle vel man tro at RR lyden kunne komme til sin rett!

                            - hvis ikke det var for den ene på stripa som flyr hull i lufta med Kyosho traineren sin samtidig

                            Ben_E
                            Ben-Erik Ness
                            Bergen Modellflyklubb

                            Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                            www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                            http://www.bmfk.no
                            http://www.jetsofbergen.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ben_E
                              Originally posted by Mossie69
                              Vel, smaken er som baken. Men når vi snakker om Merlin-lyd så vet jeg ikke hvor du finner en modellmotor som skulle gi skala-lyd?
                              Elektro er vel egentlig løsningen her også. Leste nylig en artikkel der man hadde spillt inn original lyd fra en RR Merlin, og denne ble behandlet av en liten digital dings som var koblet til regulatoren. Lyden fikk høyrere turtall og ble sterkere ettersom det blir gitt gass. Med egen batteripakke og 2stk 5 tommers høytalere under hver vinge så skulle vel man tro at RR lyden kunne komme til sin rett!

                              - hvis ikke det var for den ene på stripa som flyr hull i lufta med Kyosho traineren sin samtidig

                              Ben_E
                              Jeg vil høre.

                              Jeg er kanskje syk i hodet...men tror faktisk jeg kunne stått i en halvtime og lyttet på stjernemotorer på tomgang...for ikke å snakke om motorer av merket RR. Gjerne på vidåpne spjeld også
                              Jeg er så enig, vi får sette oss ned i hver vår tvangstrøye å nyte
                              lyden.
                              I tillegg så er lyden av en F1 V10 fantastisk og likens lyden av en gammel Indian. Lyden av en gammel RR Silver ghost er som balsam på nervene og en Kawasaki gpz 900 fra 1985 med litt frieksos i sirka 210kmt setter meg i råskins humør (Kjørte en i gamle dager, 210 engang for dag hver dag, Ahh )
                              Å stå under en Spit som drar forbi i ett herligt low pas for full masin er en drøm som jeg håper jeg får oppleve før hørselen pakker inn for godt.
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X