Announcement

Collapse
No announcement yet.

World Models Fun fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World Models Fun fly

    Hei.
    Noen av oss i klubben har gått til innkjøp av 25 Size funfly/dogfigter fra World Models. Vi kjøpte fire forskjellige modeller: Spitfire, Thunderbolt P-47, Yak-9D og en Zero.
    Ble litt overasket over att alle flyene er helt identiske i form, kun trekk og dekaler er forskjellig.
    Ble enda mer overasket over hvor stor forskjell det ble på flyene når de var ferdig bygget. det er utrolig hva farger og dekaler gjør med ett fly.
    Zero`n og Thunderbolt`n var de første som ble ferdige.
    Zero`n fikk en Magnum GP25 i snuta, Mens min Thunderbolt fikk en LA40.
    Etter 6. Timer med konstant byggevirksomhet var de første to flyene ferdige, men da var det for mørkt til å fly.
    Møttes på stripa i dag for å få fuglene i luften. Med dårlig sikt på grunn av lett tåke og sterk vind var iverfall undertegnende spent på jomfruturen.
    Det viste seg fort att hjulene som følger med er for små til å takle gressunderlag. Løsningen ble å kaste flyet i gang. Ruste opp La`n og ga ett nikk til han som holdt flyet. Flyet gikk greit til værs, og noe trimming var ikke nødvendig. Måtte fort slå ned på turtallet fordi dett gikk fort.....
    Fløy to turer med Thunderbolten, og hadde en litt mislykket landing på siste tur , det ble litt å lime.
    Neste opp var Zero`n. her ble det satt på litt større hjul, og denne klarte å ta av på vanlig måte. Zero`n fikk også bra fart med 25 Motoren. Forskjellen på 25 og 40 Motor var mindre enn jeg regnet med.
    Den største skuffelsen på begge flyene er balanserorene. Vi har satt opp det største utslaget vi kan få uten å modifisere flyene.
    Flyene roller knapt, bør ivertfall ha god høyde. ( og god tid )
    Spitfire`n er under bygging og får en Supertigre 40 i nesa.
    Spent på den
    Rapport kommer.

    Cessnaknuseren
    Attached Files
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

  • #2
    Hallo cessnaknuseren.

    Nå er spitfire'n ferdig. Gikk greit bare jeg fikk begynt igjenn
    Har ikke fått tatt jomfru tur enda jeg da, men den kommer i morgen hvis været tilsier det
    Startet opp supertigre'n i stad og ble overrasket over hvor sterk denne er. den virker skikkelig sprek

    Mer info etter turen i morgen.
    Attached Files
    -Maximuz-
    Johnny Rosenlund
    -------------------------------
    Helgøya Modellfly klubb
    Rena Modellfly klubb

    Comment


    • #3
      blir spennende å høre hvordan disse flyr, da jeg har tenkt på en slik selv. er de solid bygd? står jo som fun/dogfight på siden til World models. men de ser litt spinkle ut til dogfight syntes jeg.

      Hvordan flyr de med 40 motor blir den ikke for tung. har en arbeidsledig sc40 liggende
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        blir spennende å høre hvordan disse flyr, da jeg har tenkt på en slik selv. er de solid bygd? står jo som fun/dogfight på siden til World models. men de ser litt spinkle ut til dogfight syntes jeg.

        Hvordan flyr de med 40 motor blir den ikke for tung. har en arbeidsledig sc40 liggende
        Den sc40`n må da være alt for tung for disse flyene. Husk at den motoren er en av de tyngste 40 klumpene som finnes. En Super Tigre 40er mye lettere (den er nesten som en fra 32-36 klassen). En LA eller FP motor passer ofte bra i slike fly pga vekten.

        Cessnaknuseren, hva ga dere for flyene, hvor kjøpte dere de, og er de ARF eller ARC?
        P.s. Skriv mere da.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Svarer for deg jeg cessnaknuseren, Du tilgir meg vel. hehe

          tyor: Flyene synes jeg ser spinkle ut, men det meste er bygd i finer. noe som gjør dem sterke oxo. jeg mener de blir lette å reparere når uhellet er ute.
          det ble ikke mye å lime på thunderbolt'n i dag selv om den traff bakken ganske hardt.

          Vingemutteren: Disse er kjøpt hos norwegian modellers. 799,- pr fly. ARF
          Tror også at sc'n muligens blir for tung, men det er jo bare å teste det ut, fly vil det nok gjøre.

          Kan prøve å veie de forskjellige flyene i morgen og poste vekten.

          Har ikke prøvd min egen enda, men så på cessnaknuseren og en lokal helt fra klubben i aksjon i dag og det så innmari gøy ut
          -Maximuz-
          Johnny Rosenlund
          -------------------------------
          Helgøya Modellfly klubb
          Rena Modellfly klubb

          Comment


          • #6
            Hiver meg trøstig inn i diskusjonen jeg også
            Har fløyet Thunderbolten endel utstyrt med en SC25 (tror jeg har nevnt dette i ett tidligere innlegg)
            Ellers finnes en YAK i klubben utstyrt med en gammel Webra? 19, flyr fint den også .
            En av de lokale råtassene har en OS50 SX i nesa på Spitfire varianten
            Ser ut til at den takler også den greit. Men er helt klart i overkant så det holder, og gir æresmedlemskap i flutter klubben

            Har stor sans for flyene de er enkelt oppbygd lette og reparere og tåler også litt, piano understellet er det bare og bøye tilbake om den skulle gå ned i spagaten.
            Helt klart ikke noe nybegynner fly men som en enkel nr 3 modell og kaste inn i bilen og fly litt så er den yppelig. Stabil og fin er den også, med utmerkede flyegenskaper i sakte fart
            Har en litt merkelig tendens til og gå og logre med halen litt uten at det betyr noe.
            Kunne kanskje som nevnt her ha ønsket litt mer autoritet på ballanserorene...men den jeg fløy var satt opp ganske så snilt så trodde det var mye mer og gå på.
            Skulle jeg bygd en så hadde jeg bygget den med vingen flat som ei pannekake. Mao kuttet ut all V-profil Tror det hadde gjort den enda artigere.

            4 slike i dogfight høres hysterisk artig ut
            mvh MM

            Comment


            • #7
              ja regnet egentlig med den sc40 er for tung. kikket litt på siden til norwegian og den veier vel 200g mere en en 40LA. Men en magnum 30 4T ville vel kanskje bli ok. den veier jo mindre en en LA40
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by MicroMac
                Helt klart ikke noe nybegynner fly men som en enkel nr 3 modell og kaste inn i bilen og fly litt så er den yppelig. Stabil og fin er den også, med utmerkede flyegenskaper i sakte fart
                Har en litt merkelig tendens til og gå og logre med halen litt uten at det betyr noe.
                Det blåste ganske bra når jeg fløy, men det er iallefall ingen selvoppretting ala høivinget trainer. Turte ikke å " ta den helt ut i svingene" med 40 Motoren. Håper på litt bedre flyvær i morgen slik at jeg kan finne ut hva den tåler
                Det ser forøvrig ut som om de tåler en del motorkraft, det negative med stor motor er stor tyngde. Regner med att de flyr om trent som en murstein ved motorstopp, men du værden så gøy det er

                Cessnaknuseren
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

                Dæ går litt mindre lim nå.

                Comment


                • #9
                  Hallo.
                  I dag ble det test tur i "stormen". Det var ganske sterk vind i dag også...
                  Hadde litt problemer med å ta av fra gresset i dag, men gikk greit etterhvert.
                  (holdt den fast på fult turtall for så å slippe den) En ting er i hvertfall sikkert, her er det mer en nok krefter. Fy #"#"" å denne maskina går. Klatrer vertikalt på halv throtle

                  Men som nevnt over her så er det lite respons på balanserorene, men dette går greit bare man hjelper til med sideroret. Jeg og cessnaknuseren fløy litt samtidig i dag, er ikke store forskjellen på modellene våres når det gjelder krefter og fart. LA'n til cessnaknuseren var ikke helt i toppform i dag, men regner med at han skriver mer om det selv... Vi prøvde en liten tur med fight idag (1min bare.) Ikke noe treff, regner med at det er supervanskelig å treffe. Men fy så gøy dette er, har gått rundt med et fornøyd smil i hele dag, kan knapt vente til i morgen.... Må bare anbefale dette til alle som ikke har prøvd.

                  Kommer mer info i morgen, vekt og tilstand
                  -Maximuz-
                  Johnny Rosenlund
                  -------------------------------
                  Helgøya Modellfly klubb
                  Rena Modellfly klubb

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by -maximuz-
                    Hallo.
                    I dag ble det test tur i "stormen". Det var ganske sterk vind i dag også...
                    Hadde litt problemer med å ta av fra gresset i dag, men gikk greit etterhvert.
                    (holdt den fast på fult turtall for så å slippe den) En ting er i hvertfall sikkert, her er det mer en nok krefter. Fy #"#"" å denne maskina går. Klatrer vertikalt på halv throtle
                    Hvilken motor har du denne og vet du hvor mye motoren veier? høres kjempetøft ut.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Hei tyor. Dette er kjempe gøy!!!
                      Jeg har en supertigre gs 40- ring. Den er på 1.15hp v/15000rpm og veier ca 350gram uten potte. det er vel ca 100gram mer en LA'n. Hvor mye veier den sc'n du har tenkt på? Det kommer uansett til å gå fort med sc'n og ha nok power tror jeg, men det som kan bli problemet er at du kommer til å synke fort ned hvis du skulle få motorstopp. Merker det på min også, tar jeg den ned på tomgang synker den ganske fort igjennom....
                      -Maximuz-
                      Johnny Rosenlund
                      -------------------------------
                      Helgøya Modellfly klubb
                      Rena Modellfly klubb

                      Comment


                      • #12
                        hallo ja tror den sc veier 450ca med potte så det burde jo fint fly med den. er vant til litt fram tunge fly har en spitfire dogfighter som det skal være 15 motor på der har jeg en sc25 og den også er rakett, men daler fort ned hvis motoren stopper. er bare å passe på å holde styringsfart. den har jo ikke understell heller så den er det bare å sette ned ute på jordet . var inn på norwegian sine sider og ser de bare har thunderbolt og yak igjen på lager av de. spørs vel om det ikke blir en thunderbolt i presang til meg selv
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          hehe
                          Personlig syntes jeg thunderbolt'n er en peneste av de... Zero'n blir det snart byttet motor i tenker jeg, han har flydd med 25 magnum men blir veik i forhokd il 40 motorene. Han klarte liksom ikke helt å holde følge under kampene i dag. Han skal prøve med en sc 40 han også....

                          I dag var vi tre stykker som drev å fight'a litt. ble vel 4-5 tanker ut av det. ikke noe treff i lufta, men kan ikke få beskrevet hvor gøy dette er. smilebåndet går konstant hele tiden og latteren er enorm til tider. Gleder meg til siste mann blir ferdig. fire stk må jo bare bli rått....

                          I morgen skal det filmes, videon må vel hit tenker jeg.... Det er også prat på webkamera på flystripa nå, men det kommer det mer om i en annen tråd hvis det blir aktuelt.

                          micromac: Dogfight på rena i vinterferien????
                          Attached Files
                          -Maximuz-
                          Johnny Rosenlund
                          -------------------------------
                          Helgøya Modellfly klubb
                          Rena Modellfly klubb

                          Comment


                          • #14
                            Hvor lange streamers bruker dere?
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment


                            • #15
                              etter dogfight reglene skal vel streamerene være 12m
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X