Announcement

Collapse
No announcement yet.

for liten spinner til starter tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • for liten spinner til starter tips

    Hei jeg har (hadde) en sarter med for stort hull for spinneren dette er hva jeg gjorde for å mdifisere starteren:

    1. snudde gummigreia opp ned.
    2. Teipet tre eller fire lag med sølvteip over gummigreia mens den satt i festet på starteren. For hvert lag lagde jeg et hul med en liten skrutrekker og gjorde det bredere med skalpell ved å skjære et snitt gjennom hullet.
    3. Så teipet jeg rundt alle teip lagene med en sølvteip bit så det skulle sitte.

    Etter hvert teiplag testet jeg om det trengte et til for å gjøre hullet mindre.

    Motoren er en norvel 061 u RC som har mindre spinner enn den jeg skal bruke starteren på.

    Etter at du har startet den første gangen vil det komme litt teip lim på spinneren dette er bare en fordel for da sitter den bedere på starteren neste gang.
    Attached Files
    hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay.

  • #2
    På min starter holdt det å snu gummien og slipe litt av kanten, sikkert litt forskjellig fra starter til starter (eller gummi til gummi). Litt greit å kunne snu den når man trenger den på en større maskin. (jeg håndstarter alt utenom norvelen på kalde dager, men det kan jo være greit å ha den klar sånn i tilfelle...)

    Vær oppmerksom på at en standard starter lett drar i stykker den lille Norvelen hvis den skulle gå i hydraulisk lås, slå den alltid over for hånd først.

    Comment


    • #3
      jeg har ikke starter selv men låner en på stripa noen ganger hvis motoren er vrang, og da jeg ikke har spinner så bare snur jeg gummien og starte like fint
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Testa den i dag, på den motoren som jeg skulle bruke på flyet og det gikk veldig fint. Motoren er en ap engines wasp 061 ANBEFALES IKKE. Fordi jeg har måttet byttet ut både toppen tennpluggen og lokket over sveivestanga med deler fra norvelen. Dette fordi tennpluggen ikke passet med normal gløder og lokket over stanga lakk .

        Takk for tips.
        hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay.

        Comment

        Working...
        X