Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hærlig dag selv med kræsj .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hærlig dag selv med kræsj .

    Jeg satte på floats på min Ready forrige dagen og dro ut for og teste dem idag . Planen var ikke og fly men bare teste dem for og se hvordan de virket . Jeg hadde ikke montert roret på dem og det var ikke lett og svinge med mindre man hadde litt fart på modellen . Når jeg hadde kjørt litt rundt skulle jeg bare få fart på flyet og lette litt for så og settet den ned igjen . Det endte med at Modellen satte nesa i vannet og vi måtte legge ut kanoen for og hente den igjen .
    Når jeg hadde kommet meg ned i hvilepuls igjen så startet jeg opp og satte den på vannet igjen , ga gass og peisa bortover vannet i full fart , litt høyderor og jeg fløy . SE Jeg flyr brøler jeg ut helt forskrekket og nervene satte inn . Jeg skalv i bena og hadde 5000 i puls . Modellen fløy helt perfekt , bare 2 klikk på høyderoret og den fløy helt rett og fint .
    Hadde vel fløyet 7-8 minutter da jeg skulle lande og den gjorde et sprett på vannet og så landet den . Helt hærlig !
    Tok en røyk og kaffekopp og fylt tanken på ny . Nå skulle jeg fly igjen !
    Freste avgårde og tok av lett som bare det , la inn noen looper /roller og inverted . Holdt vel på i ca 10 minutter da jeg skulle lande igjen , 2 sprett og den var nede igjen .
    MEN så kommer vi til det som hendte ... Jeg skulle bare !! Ga gass og tok av igjen , ganske så tøff i trynet sa jeg " skjekk denne her a " kommer inn for landing en gang til rett imot brygga og ser at jeg kommer for fort inn . Litt rask tenkning sa meg at jeg skulle gi full pupp og legge over for og komme meg utover igjen . Det eneste problemet var jo at jeg var så og si tom for fuel så noe full gass ble det ikke .
    Det tok vel 2 sekunder før motoren fikk opp farten og da var det for sent . Turen endte rett i noen busker så løvet spruta . eneste som ble skadet var den bakre vingen . Men den limer jeg igjen uten problemer .

    Slettes ikke værst for en nybegynner på sin første tur med Ready'en sin

    Falcon
    " takker Aerofly pro deluxe for at det gikk så bra idag "
    Last edited by Falcon; 18-01-06, 19:41.
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Østlandet har hatt et herlig vær i dag og de som vet å bruke enhver anledning til å fly har hatt enda en megadag i dag
    Å ha første turene på flottører gjør ikke dagen verre! Gratulerer. Alltid noe nytt og spennende i hobbyen vår nesten uansett hva vi har "gjort før". Husker godt mine første turer på tøfler.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X