Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski til Piper Cub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski til Piper Cub

    Har en Piper Cub (j3?) med vingespenn ca 220cm.. kjøres med en CS52 4 takt. Tror dere det er mulig å fly denne med ski på? regner med at det snart er vinterføre her på Vestlandet....

    Noen som har tips på hvordan man lager ski? materiale\ str.?

    svar mottas med takk!
    Ellers... noen som har laget Cockpit vindu til thundertiger Cub før? mitt er knust etter en hard landing tidligere, og er på oppussingsstadiet... noen forslag?

    takker for svar.

  • #2
    hallo hadde en maken cub som mitt første fly. og fikk det i januar og fløy da med ski som jeg lagde selv. gå på en sportsforretning og kjøp to frontski til rattkjelke. (koster 79kr stk tror jeg) du kan så ta av de litt på bredden for å spare vekt og ikke få så mye drag i lufta. jeg gjorde ikke det og den fløy fint. fest da understellet på flyet i festene som er på skiene slik at de kan vippe frem og tilbake. sett en strikke eller en fjær fra tuppen på skiet og opp i kroppen også må du ha en stoppe anordning slik at når du løfter flyet opp skal skiene peke såvidt oppover strammet opp av strikk/fjær. bare pass på at de peker like mye opp ellegrs så vil de virke litt som ror slik at flyet svinger seg.

    Laget selv frontrute til det flyet av en tom vindusspylervæske kanne. det er ikke gjennomsiktig men veldig solid og lett å skjære ut. bredden på en slik 5 liters kanne er vel omtrent det som det skal være hvis jeg ikke husker feil.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    Working...
    X