Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det vanskeligst å lære å fly en trainer eller....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det vanskeligst å lære å fly en trainer eller....

    å gå fra trainer til "ekte" fly? Håper folk skjønner spøsmålet.

    Jeg har bestemt meg at å lære å fly, det skal jeg. Uansett hvor mange ganger jeg krasjer flyet.

    Jeg har nå Art tek cessna 182, men har bestilt Estarter.

    Når jeg har fløyet mye med Estarter, er det da vanskelig å fly feks en spitfire for meg? (Er det bra vær så vil jeg fly hver dag) Halvtime til en time.


    Nå stiller jeg meg spørsmålet, hvorfor har jeg ikke startet før?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Egentlig ikke. Probleme med å fly lav vingede fly er å få med seg hvordan det ligger i luften (hva er opp og hva er ned). Jeg vil anbefale ett lav vinget fly med gode markeringer på, som gjør det lettere å se hva som er opp og hva som er ned. Det du vil merke i begynnelsen, er at ett lav vinget fly trenger mere konsentrasjon fra piloten. Dette fordi det ofte stikker av eller ikke hjelper til om du roter det litt til for deg selv. Når dette er sagt, så er det vel ikke mye som topper ett roligt svepende low pas med en pen spitfire. Berre lekkert.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment

    Working...
    X