Announcement

Collapse
No announcement yet.

deling av li-ion batteri, hva skjer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • deling av li-ion batteri, hva skjer?

    heisann, driver og spekulerer og skal lage en stue flyger, jeg trenger et lite og lett batteri, lurer på hva jeg får om jeg deler et 3s 1200mah batteri, hvor mangen V og mah får jeg? er dei kobla parallelel, slik at jeg fortsatt har 1200mah? men med 3.6v? plz, bare det jeg spør om, ikke noe om hvor dust jeg er som ødelegger osv osv, kun det jeg spør om

  • #2
    Om det er et på 11,1 i utgangspunktet hvilket jeg antar så får du 3 celler med samme kapasitet og 1/3 av spenningen ja, vanligvis 3,7 volt.

    Comment


    • #3
      jeg vil fortsatt ha 1200 mah? takk for svar

      Comment


      • #4
        Originally posted by kapia
        jeg vil fortsatt ha 1200 mah? takk for svar
        Ja du vil fortsatt ha 1200mAh ja, men batteriet er ikke paralell koblet. Det er serie koblet. Det er derfor spenningen synker for hver celle du tar bort, menst strøm kapasiteten forblir den samme. Hadde det vert paralell koblet, ville du fortsatt hatt 11,1v på cella og kun 400 mah igjenn med strømen. Siden vi vet at en Lipo celle er på ca 3,6v, så er det lett å huske at de er serie koblet.
        Hvilken motor er det som får nok strøm med en celle? En cd rom motor kansje? Du får huske å legge ut på forumet hva det blir.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          er en sånn standard motor som følger med i alle leker..... liten oval motor..... blir vanligvis dreve på 1.2 v, så det blir spennendes å se om den makter å dra opp 50gram mer enn det som er vanligt i friflukt modeller...... (større prop)

          Comment

          Working...
          X