Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gleden med å være nybegynner er....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gleden med å være nybegynner er....

    den gode følelsen det må være å mestre noe nytt og man lærer mye på veldig kort tid.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    ...å sette en perfekt landing, første gang bare med ren flaks, men så senere se at den sitter nesten hver gang.
    Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
    Jesper Stærkær

    Comment


    • #3
      Allt nytt er morro og ja, man lærer stort sett noe nytt hver flight i begynnelsen. Da tar det ikke slutt på morroskapen ....

      Når man blir flyvannt, så finner jeg meg selv i at det blir mye av den samme gammle flygningen.

      Men har tatt meg selv i nakken og gjort noe med det.

      Har nå tørrtrent endel på simulator på en øvelse jeg alltid har hatt lyst til å mestre, Rolling circle med 1 roll. Det krever sin spakføring, og perfekt ble jo ikke når man først prøvde det i virkeligheten, hender at man blir tatt av den utingen man kaller nerver.

      Men morro var det og etter noen forsøk kom man da rundt selv om det bare var jeg som kunne deffinere hva det var.
      Men her skal spikkes mere på flisa.
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment


      • #4
        De første nogenlunde kontrollerte landingene er helt klart en milepel, er først da du kan begynne og kose deg med flyvingen uten og trenge peacemaker (og en bøtte med lim).
        Men det artigste er alle de rare dørene å åpne som det er nye artige saker inni. både av teknisk og flymessig art. Etterhvert er dørene fortsatt mange, men ikke så lett tilgjengelige...og har en lei tendens til og koste mer.

        Dæskøtten Birger....nå ble jeg skikkelig imponert....har ikke tenkt på og prøve noe slikt engang. Ligger laaaangt inn i fremtiden, om jeg noen gang kommer dit (antagelig ikke).
        Dette blir skikkelig off topic men husker jeg så Ola F gjøre nevnte øvelse NM på Rena i 2004 under oppvisningen tilslutt. Kan ikke tenke meg en mer elegant øvelse enn en nydelig kontrollert stor en roll sirkel.
        mvh MM

        Comment


        • #5
          Som jeg engang skrev i "persistent-fool" posten jeg la ut på RR:

          (Oversatt til norsk)

          "Etterhvert lærte jeg bedre å beherske helikopteret, noe som førte til at jeg fant tilbake barndommens glede med treklatring, og også at jeg fant nye og interessante måter å lage hull i økonomien på når jeg fikk maskinen ned". Men MORRO er det.

          Dette var forøvrig i referanse til en Kyosho EPCaliber M24.

          liten fixed-pitch-sak med 55cm rotordiameter og 370-motor. Og delepriser tett oppunder hva tilsvarende deler er på Caliber 30 (ja: En raptor50 hadde vært billigere i drift).

          //Svein
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment


          • #6
            Vel, litt av mitt poeng er helt klart det som nevnes i argumentet til "spitmk16".

            Det å bevege seg fremover i hobbyen enten om man er nybegynner eller vidrekommen så har man den samme glede for hvert nivå man flytter seg fremover til\mot.


            Også "Far off topic"

            (Og for MicroMac og andre truffene... klart man kan ! Og Appropo "klart man kan" Så kan jeg ikke annet enn å referere til Jon sitt innlegg om konkurranseflygning :
            " (MFN) ModellflyNytt.no "
            Bytt ut meningen i artikkelen (å komme seg ut i konkurranse) med målet om å få til en øvelse man vil gjøre. Så skal man se innerst inne at ting faktisk lar seg gjøre ) Føler at det jeg begynner på her hører hjemme i annen tråd, så om du har en mening om mitt "Off topic" emne så svar på det her :
            (MFN) ModellflyNytt.no

            (Og skal siest at fremføringen til Ola Fremming på Rena`s avsluttning 2004 har innspirert "littegrann" til å prøve, da det som MicroMac sier... Det så jo så elegant ut !)
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

            Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

            Comment

            Working...
            X