Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste simulator for IMAC/pattern..og litt 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste simulator for IMAC/pattern..og litt 3D

    Må krype til korset og få skaffet meg en skikkelig sim.
    Dessuten er det vinter og tid for slikt.
    Interesse feltet er utelukkende fly som nevnt i headingen.
    Heli har null interesse for meg.

    Har festet meg ved følgende tre i prioritert rekkefølge.

    1. AeroFly Pro Deluxe
    2. Realflight G3
    3. Reflex

    100% XP kompabilitet ett must både på simen og medfølgende kabelløsning USB er vel også nesten ett must
    Likeledes teller hvor komplett medfølgende kabelpakke er opp mot de mest vanlige radio merkene endel

    Av disse er det AeroFly Pro Deluxe som ved første øyesyn virker mest tiltrekkende, med ett godt utvalg av IMAC modeller samt grei grafikk, ett skikkelig F3A fly (Smaragd) har de også funnet plass til blant all 3D hypen.

    Realflight er sikkert også også veldig bra, ser flere her inne synes den er mest realistisk iallefall når det gjelder heli. Men har inntrykk av at de melker brukerne i overkant med nye oppdateringer.

    Reflex har jeg funnet lite på, men har registrert at de får skryt for grafikken.

    Har ikke testet noen av dem og kunne være greit og få litt meninger fra brukerne av de forskjellige.

    Må jeg velge så velger jeg realisme fremfor eyecandy, men er jo greit at det ser nogenlunde ut da.
    Tilgjengelighet på andre modeller og scenarioer spiller også til en hvis grad inn.
    Perspektivet i simulatoren teller også en del, har testet simulatorer der du omtrent ikke så landingsstripa. blir mer eller mindre håpløst

    PS: Ser det ligger ett review av AeroFly Pro Deluxe i utbunken til Klaus
    mvh MM

  • #2
    Jeg har alle 3 for tiden og håper mfn gjengen kan samles og teste de ut sammen på storskjerm eller lerret. Det jobbes med saken.

    Skal gi deg litt info om forskjeller, litt dårlig tid siden jeg er på jobb nå. Kommer senere
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      MM: Jeg tror nok at rangeringen din er meget god. AFPD er gullende fin til både akro/Imac trening såvel som 3D. Medfølgende modeller er store og ganske bra satt opp. Eneste man trenger å gjøre er å sette opp simuleringshastigheten til 120%.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Skal man velge den som gir best tilnærmet det å fly realistisk ville jeg helt klart valgt G3. Ulempen er at den er ganske tung for pc`n samt grafikken kommer liksom ikke helt opp. I tillegg finnes det mye bra modeller på nettet til AFPD. Både Reflex og AFPD virker litt mer spill en simulatorer. Får sikkert litt ppper for dette, men er ihvertfall min mening. Jeg flyr Reflex minst fordi den gir noen rare opplevelser innimellom. Jeg flyr mest AFPD deluxe, kanskje fordi den gir meg den beste stikketreningen. Mens G3 gir liksom flyfølelse og bevegelse på fly som er tilnærmet likt reallife.


        Enkel? Nei, men trod du blir happy uansett av de 2 beste
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Affa, hva realisme og grafikkmotor angår så er jeg enig med deg. G3 er helt klart best. Men som simulator til denne typen flyging, Imac/pattern, så syns jeg AFPD er et hakk foran. Hvorfor? Fordi flya i G3 er små og generelt dårlig satt opp til Imac/Pattern. Den har på mange nivåer altfor mange justeringsnivåer. Det virker som om MM sitt primære mål er stikketrening og få inn koordinasjonen og rytmen i øvelsene. Her når ikke G3, i mine øyne, helt opp til AFPD. I tillegg er AFPD mye snillere på pc'n den legges inn på.

          Va'kke så mye pepper det vel?
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Enig med deg, selv om følelsen er Playstation.........
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Takker folkens AFPD it is
              mvh MM

              Comment


              • #8
                Fikk AFPD i hus idag, var endel av en samlebestilling hos den lokale dealeren og tok litt tid.
                Har stort sett benyttet kvelden til og gjøre meg litt kjent med menyer og muligheter. Samt lagt inn noen flere modeller og scenarioer + oppdaterings patch.
                Men litt flyving har det blitt. Av alle ting var det store ww1 birds som var det artigste umiddelbart SE5A Fokkers etc i 1/3 scala (kanskje det bor en skala entusiast i den gamle kroppen)
                Men testet også litt IMAC/3D kjerrer.... joda her er det absolutt mulighet for finger gymnastikk. Favoritten så langt er en Votec322
                F3A Smaragden derimot ble jeg ikke helt venner med, får se om det endrer seg med litt mer bruk, og litt tweaking
                Førsteinntrykket er at simulatoren trives absolutt best med større modeller.
                2m+ i vingespenn
                Personlig likte jeg de fotorealistiske scenarioene best ved første blikk, men dette kan sikkert forandre seg.
                Smule irriterende at de har plassert sola midt i trynet på det flotteste scenarioet Winzeln

                Installasjonen var forøvrig 100% problemfri.
                Ellers gikk den veldig smooth på PCn, selv med vsync på
                P4 2.6 800fbs med 512ram og ett Gforce 5800FX.
                Benyttet 1280x1024 85hz det passer skjermen best, men også høyere oppløsninger gikk greit.

                Får komme tilbake med kjeft eller ros når jeg har brukt den en stund.
                mvh MM

                Comment

                Working...
                X