Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stork 2 pro seilfly!!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stork 2 pro seilfly!!!!!

    Hei.
    Er det noen som har erfaringer med denne modellen. Hvordan den oppfører seg i lufta osv? Er det en god f3j modell? Se flyet i linkene.
    Er ute etter erfaninger med både elektro modellen og seil versjonen.
    Planet RC v2 - Planeurs - Modèles - Stork 2 Pro
    404 Not Found

    Mvh Olav J
    Olav Jørgensen
    Low & fast

  • #2
    ??
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Hei.
      Jeg har fløyet mye med Stork II Pro Elektro med Kontronik 502 Drive motorsystem. Et nydelig fly som flyr meget bra. Men!!! vær obs på elektro utgaven. Den er enkelt og greit for svak. For lett bygd. Min bror har og samme fly men med både F3J kropp og elektro kropp, og der er senterpanelet full carbon og den tåler sinnsykt mye mer enn elektro'en.
      En gang jeg dro på litt, og det var kunn snakk om fart, ingen halsbrekkende manøvrer, fikk jeg flutter og 2 sekunder senere knakk vingen rett av noen cm. fra kroppen. Snakk om kip følelse å stå maktesløs å se når den smekker i asfalten fra 200 m høyde. For jeg traff jo selvsagt den eneste asfaltflekken i hele dalen. Derfor flyr jeg nå Eraser full carbon med både F3B og elektro kropp. Skal ikke ha samme opplevelsen en gang til. Men Stork II Pro med F3J vinger ville jeg ikke hatt betenkeligheter med. Kjempe fly. At F3J vinger blir litt tyngre spiller ingen rolle. Jeg synes faktisk den mer behagelig å fly som elektro enn som F3J. Roligere og mer harmonisk. Flyr også meget bra på litt større hang.

      Hilsen Erik
      Soar the sky

      Comment

      Working...
      X