Announcement

Collapse
No announcement yet.

Art tek Cessna 182 for en nybegynner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Art tek Cessna 182 for en nybegynner.

    Dette er mitt første fly og kan si min erfaring med det.

    Jeg synes at spesielt hjulene ryker for fort. Etter andre harde støt var de ødelagt, på den måten at de stadig måtte justeres.

    Vingene knekker veldig lett

    Flyet er tungt å fly, med lav stall hastighet.

    Flyet mitt er pensjonert nå etter ca 5-6 turrer.

    Det er for dårlig mener jeg

    Å lime det var veldig enkelt. Man fikset vingeknekk veldig fort, men propellene som fulgte med pakken var elendig.

    Propell akselen hadde for dårlige gjenger så de tåler ikke mye tiltrekking

    Motoren er ødelagt etter 4-5 bakke skrasj

    Om dette er bra eller dårlig i forhold til andre fly, vet jeg ikke. Dette er det eneste flyet jeg har fløyet.

    For meg virker det som om motoren er for svak og stall hastigheten for høy. Og da det går ned, så ryker noe.

    For den som kan fly, så er flyet meget pent fly. Flyet kan loope noe jeg aldri kom til-)

    Det følger med FMS simmen, og problem nr en der er at flyet man har i simmen og det man virkelig har, er så totalt forsjellig. Stikkebevegelser er derimot fms god til.

    Men dette kommer fra en totalt fersk Rc-flyver og jeg har dermed ikke noe sammenligningsgrunnlag.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Når dette er en komplett pakke til en 1000lapp er det vel ikke så mye du kan forvente , og jeg kan lett pensjonere et fly etter 1 tur hvis jeg går inn for det, uansett hvor sterkt det er, hehe Er forøvrig ganske normalt at det ryker noe når det går ned, det er tross alt designa for å lande med undersiden først, 60kmt med vingen først tar liksom knekken på enhver vinge. Et emballasjefly er et eballasjefly, skal du forvente at det tåler noe mer, må det være epp eller noe sånt.

    Men lykke til videre med e-starteren, får håpe det går bedre for deg.
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      Nå ja. T-Hawk er en genial begynnerpakke til rett over tusenlappen.
      Det flyr som en .. ja .. hauk bra med motorkraft (flere looper er uproblematisk, dog kan flyet ikke gjøre inverted loop) tåler en hel del, og om uhellet skulle være ute så er delene svært rimelige.

      For øvrig har jeg nettop bestilt mitt tredje "lære å fly"-fly. Cessna 182 fra Sheng-Teng - mitt første med balanseror Får bare håpe at det flyr

      Comment


      • #4
        Skulle jeg anbefalt et 1000kr fly til en nybegynner så hadde det blitt wingdragon, forøvrig nesten prikk likt t-hawk, det har nå også kommet i 4 kanalsversjon
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          Originally posted by galmania
          Skulle jeg anbefalt et 1000kr fly til en nybegynner så hadde det blitt wingdragon, forøvrig nesten prikk likt t-hawk, det har nå også kommet i 4 kanalsversjon
          Wingdragon flyr vel greit det .. men T-Hawk er tilsynelatende litt gøyere (litt raskere, antagelig pga lavere totalvekt og litt overvekt i forhold til vingeflate), litt billigere og har litt rimeligere deler

          Dog er det føft om Wing Dragon er kommet med balanseror .. synd at jeg allerede har bestilt nytt fly :-/
          Last edited by rolsen; 23-01-06, 23:00.

          Comment

          Working...
          X