Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor til E-Flight Mini Funtana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor til E-Flight Mini Funtana

    Hei
    Har kjøpt meg en Mini Funtana fra E-Flight.
    Det jeg lurte på var om en AXI 2212/20 motor
    blir passende i den?
    Holder det med en Jeti 18 Advance til den motoren/flyet?
    Hvilken lippo pakke bør jeg bruke?
    Hvilken prop til direkte drift bør jeg bruke?
    Flyvekten vil vel havne rundt 550 gr tenket jeg.

    Takker for alle svar.

  • #2
    Har du lest dette: (MFN) ModellflyNytt.no ? Mye info der.
    Motoren esmel bruker er på 260 Watt. Etter en av de kjente tommelfingerreglene bør man ha 300 watt/kilo for god 3D. 2212/20 er på 195watt så den duger "såvidt" hvis du får match med propell og batteri. Med 3S og 8x3,8 drar du max anbefalt ut av motoren mens med 9x3,8SF er den overbelastet men gir den nødvendige effekten. 9x4,5E er såvidt for stor last.
    Strømtrekk opp mot 18A betyr at en regulator i det området er nok...
    Batteriet bør klare 20C konstant, gjerne mer. Kanskje nye FlightPower EVO20 1800...?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Du bør ha en større motor om du skal kose deg med noe mer enn åttetall, looper og roller.

      Sjekk alt du finner om motorvalg til Katana mini her på forumet også.
      De er høyst aktuelle også for miniFuntana. Det har vært snakk om både axi 2808 og noen Hyperion(?) motorer.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Takk for svar.
        Har en AXI 2208/26 liggende. Kanskje ett bedre alternativ?

        Comment


        • #5
          Sjekk 404 Not Found

          Det siste alternativet er også "for svakt" mener jeg da...

          Finn en motor som gir over 1kg statisk trekkraft (minst) helst mellom 1200-1500g.... Først da det blir artig.

          Dumt å flyge elektro som bare suser så vidt rundt og klarer en loop med litt flaks og forberedelser... Med det nevnte oppsettet er jeg redd du bare kan fly små looper og roller. Om det er hensikten med flyet så vil jeg tro det finnes mange andre alternativer som er bedre egnet.

          Jeg anbefaler deg på det sterkeste til å gå for et kraftigere alternativ! Dette er ikke et depron/epp fly og det veier opp mot 700g.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Hei, utifra det jeg har lest på andre fora så er nok en Axi 2808/24 den beste til den type fly med den vekta.

            Kommer også en test på disse sidene av Katana Mini om ikke så lenge med nettopp AXI 2808/24 som motor....følg med...
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Hei
              Hyperion HP-Z3007-30 skulle være midt i blinken med 11x5,5 prop.og 30 amp. reg.

              Hilsen Erik
              Soar the sky

              Comment


              • #8
                Hadde nok dratt med en 2808/24 hjem om jeg selv skulle satt sammen dette flyet ja. Jeg er glad i å ha mer enn nok motor i flya, og en grei måte å bli skuffet over elektro er å sette i en for liten motor.
                Har ikke dataene på motoren Sting refererer til akkurat nå, men der er selvsagt ikke bare AXI som leverer rimelige og bra saker. En motor med minst 250W og gansle lav kV gjør nok jobben uansett hva den heter!
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Hva vet jeg.
                  Hvorfor vil du ikke bruke orgoppsettet da? Jeg har nylig ferdigstillt en Edge fra E-flight med det oppsette de anbefaler, jeg har stor tro på at det kommer til og fungere utmerket, kjennes hvertfall ut som det er sprut til tusen.
                  Tor Henrik Hernes

                  Comment


                  • #10
                    Hva med en Hyp 3007-26?

                    Skviser bortimot 300W ut av den med en 9*6 eller 10*5 prop, se her:

                    http://aircraft-world.com/prod_datas.../z3007spec.htm
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment

                    Working...
                    X