Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera 22E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera 22E

    Heisann!

    Nå har jeg vist bestilt meg en Walkera 22E fra rcbutikken.no til 1600kr..
    noen som vet hvordan det er og fly?

  • #2
    ingen som har prøvd dette? :\

    Comment


    • #3
      Lykke til er alt jeg vil si. Har selv ikke noen erfaringen med den, fordi jeg styrte unna den da jeg skulle kjøpe heli. Walkera er ikke kjent for god kvalitet for å si det sånn. Søk på Walkera på rcgroups.com, så skjønner du hva jeg mener
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        Har ikke prøvd 22e'en, men 22a som er det samme, men med direkte drift på halen fra hoved-drev.
        Etter at all elektronikken ble byttet ut, og hele maskinen var demontert og montert på nytt virket den greit. Tror monteringen fra fabrikken var hastearbeid. Etter første harde landing begynte det å koste mye i deler.
        Det hele endte med at jeg kjøpte en T-rex.
        Last edited by Mr_Nils; 29-10-05, 20:22.
        Nils

        Comment


        • #5
          Walkera...

          Hei!
          Jeg har en slik 22A... syntes den virket grei, tross alt det som skrives om produktet...

          men nå så, plutselig spinner halen rundt ukontrollert... helt uten mening, kan hende det er noe i "dårlig elektronikk".... eller en amatør som har lekt med gyro innstillingene..

          artig er den i allefall...
          VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
          Walkera 22
          caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

          Alt flyr om faenskapet starter!

          Comment


          • #6
            Det var ikke meningen å ta motet fra folk. Men den gjorde mye spennende de første turene med orginal elektronikk. Den fløy i hvet fall ikke som den kom. Måtte justere mye overalt. Må også si at jeg har en tidlig modell, kan være ting er forbedret siden da. Det eneste som brukbart av elektonikk i min er gyroen. Bruker den på t-rexen til økonomien tillater noe bedre.
            Nils

            Comment


            • #7
              Jeg fikk kopteret i posten i dag...jeg har ladet det ene batteriet og har testet det litt...uten og fly
              jeg må stille litt på swash platen for at det skal fly skikkelig..det trekker litt til høyre og det går ikke ann og trimme det på kontrollen

              på batteri laderen som følgte med står det Output:15VDC 400mA...er ikke det mye for ett 10.8V batteri?
              synest det ble litt varmt..

              ellers virker det som ett ganske greit helikopter

              Comment


              • #8
                Hvilken vei blåser halerotoren?
                Det er ofte liten mening i å trimme ting på bakken da de ikke alltid er de samme når man kommer i lufta.
                For de som har rotoren på høyre side av bommen (sett bakfra) og der hovedrotoren går mot klokka sett ovenfra så vil de normalt drifte ventre på bakken selvom de er nøytrale i lufta rett trimmet.

                Comment


                • #9
                  har nå prøvd og fly det litt ute og er veldig fornøyd med det..hadde trodd det skulle være ganske ustabilt men synes det var ganske lett og hovre med det
                  det gikk foresten ann og trimme det inn på kontrollen..så jeg slapp og demontere det

                  Comment


                  • #10
                    Bestilte selv det Walkera 22E fra rcbutikken.no, og sliter med at heliet drar seg mot venstre før jeg tar... Riktig nok har jeg ikke tatt av enda, da jeg måtte bestille nye deler etter at det falt over på siden...=( Dette er altså bare et problem før en får det opp i luften?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kr15t1an
                      Bestilte selv det Walkera 22E fra rcbutikken.no, og sliter med at heliet drar seg mot venstre før jeg tar... Riktig nok har jeg ikke tatt av enda, da jeg måtte bestille nye deler etter at det falt over på siden...=( Dette er altså bare et problem før en får det opp i luften?
                      Alle helikoptere drar til venstre under take-off. Det kommer av noe som kalles "tork", tror jeg. Løsningen er å holde igjen med høyre-stikka til helikopteret når høyde. Litt trim til høyre skader heller ikke.
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment

                      Working...
                      X