Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fornavn og etternavn som brukernavn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fornavn og etternavn som brukernavn

    Hei

    Jeg synes at det er litt dumt at du kan ha hvilket som helst navn som brukernavn, altså det navnet som definerer hvem som har skrevet innlegget.
    Synes det blir mer personlig og du får mer respekt og det er lettere å forholde seg til personer i forumet hvis det kunne vært slik at alle hadde reelle navn som brukernavn. Et motargument for dette er jo at flere brukere skriver navnet sitt i bunden av innlegget, men synes det ikke holder!

    Eks. Flightsim.no – Der entusiastene møtes - diskusjon

    Noen som har andre synspunkter på dette?
    Med Vennligst Hilsen
    Sondre Aabø
    www.aircam.no

  • #2
    Syns det er tøv at man må gi ut fullt navn på internett. Da vil jeg slutte å besøke forumet.

    Comment


    • #3
      He he... Virker noe ironisk det der.. men er enig/uenig, og forholder meg nøytral til hele sulamitten.

      Hilsen
      Joachim Sandvik .)
      Joachim

      Comment


      • #4
        Er medlem på flere Siter hvor fult navn Kreves i signatur.
        Men nå har det seg jo slik at folk "tror" de er anonyme på nett, noe seff INGEN er.

        Etter å ha driftet etpar netsider og sett detaljerte statestik/logger så tar jeg ikke så mye hensyn til det lengre.

        Vil folk finne ut ting så skal du banne på at enten du vil eller ikke så finner folk det de vil ha.

        Er mange siter der ute som logger all trafikk blant annet for å kunne vise Tall til annonsører, disse er skjeldent beskyttet med user pass desverre, og de er enormt detaljerte, alt fra ip adr- hvor mange bilder 1 ip har hente og hvor mange sekunder/minutter/timer brukeren har vært Online på siden det forteller og hvilke sider brukeren kom fra osv.

        Så for de som trodde Inett var Anonymt må jaggu tro omigjen desverre.

        Mvh
        Jon Trygve Vatn

        Ps som et forsøk. Ta navnet deres og søk på f.eks Google.
        Last edited by JonV; 01-11-05, 20:47.
        Jon T Vatn
        http://www.fg-racing.net
        Norway Oslo Romsås.

        Comment


        • #5
          Synes egentlig det er helt kurrant å bruke fult navn. Var med på Flightsim.no både før og etter at han krevde navn. Fungerte bra det. Nå er det langt fra samme problemer her som det det var der en periode. Det føles hvertfall som det ble bedre der en stund hvertfall. Man opfører seg straks litt penere når man vet hva man heter.

          Synes egentlig at det er hyggelig å bruke fult navn jeg.

          (går det egentlig ann å bytte nick, eller må jeg lage ny bruker?)

          Lars Martin Lindbo
          Lars Martin Lindbo

          Comment


          • #6
            Nick` eller navn om du vil spiller jo ingen rolle ?
            Kjenner du ikke de du snakker med så er det jo et fett om det står drue eller fullt navn der. (Og man kan jo ljuge om navnet sitt også)

            Og kjenner man de man snakker med kjenner man Nick`et til de også.

            Birger
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

            Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

            Comment


            • #7
              Her er retningslinjer om navn, nick etc..

              (MFN) ModellflyNytt.no

              Så det er ikke mulig å skjule for administratoren...

              Jens Eirik

              Comment


              • #8
                For min del har jeg bestandig benyttet dette nicket overalt i "internettsammenheng", så det faller meg mest naturlig.. Men om folk vil finne ut av realname, så klarer de det..

                Greit å ha små, kjappe navn på forum/chat etc slik at det er enkelt å huske de du snakker med!

                Comment


                • #9
                  Ja, det er akuratt det, vil man så kan man, men hvorfor skulle man ville det ?

                  Jeg kjører også samme nick på det meste, det fungerer for meg ihvertfall

                  Og motargumentet da, det er kanskje flere i norge som heter "Jon Jacobsen" ? For eksempel....
                  (Søk i Privatperson søk | gulesider.no og sjekk)

                  EDIT : Og jeg respekterer alle enten om de har Nick eller fullt navn om jeg kan bidra med hjelp, og tror det er en gjensidig tankegang her på forumet. (Feier alle på samme brett her, men tror ikke det er langt unna sannheten.)
                  Last edited by TheBirg; 01-11-05, 22:03.
                  Ønsker dere en god dag på feltet !
                  Birger Mork

                  Mine besittelser :
                  Flygreier (Massevis)
                  Heligreier (En Mini Titan)
                  Bilgreier (Et par stk.)

                  Comment


                  • #10
                    jeg også bruker samme nick på alle sider jeg er på nettet. men på denne siden har jeg naavn under i tilleg, fordi jeg faktisk opplevde å sitte her å prøve å veilede naboen som bor 300m fra meg da kan det je være greit at de som kjenner meg vet hvem jeg er.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sondre Aabø
                      Hei

                      Jeg synes at det er litt dumt at du kan ha hvilket som helst navn som brukernavn, altså det navnet som definerer hvem som har skrevet innlegget.
                      Synes det blir mer personlig og du får mer respekt og det er lettere å forholde seg til personer i forumet hvis det kunne vært slik at alle hadde reelle navn som brukernavn. Et motargument for dette er jo at flere brukere skriver navnet sitt i bunden av innlegget, men synes det ikke holder!

                      Eks. Flightsim.no – Der entusiastene møtes - diskusjon

                      Noen som har andre synspunkter på dette?
                      Jeg er en stor tilhenger av friheten av å være annonym. Jeg hadde ikke skrevet i dette forumet dersom jeg måtte oppgi fullt navn(hvor verdifullt det er for andre, kan diskuteres)

                      Jeg tror mange føler som meg.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        Sålenge det diskuteres/skrives om generelle ting så ser heller ikke jeg viktigheten av å ha fullt navn. Men som retningslinjene våre stipulerer så må man bite i det og signere med navn i poster som kritiserer enkeltpersoner, forhandlere e.l. Har litt med å stå for det man sier å gjøre.

                        Så er det jo litt artig å ha et nick også, og som det kommer fram så er det flere som har brukt det samme lenge og bruker det i div. fora rundt omkring. Det er nok klart at brukshyppigheten (og dermed også kvaliteten og informasjonsnivået) ville falt drastisk på mange fora hvis det var et absolutt krav om navn. Syns vi har en bra greie på det her. De som ønsker har en signatur.

                        Like fullt er det bra at slike tanker/ideer blir luftet iblant så vi ikke risikerer å gro fast i gamle uvaner og tankeganger.
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #13
                          Bruker også dette nicket i internettsammenhengen, og kunne egentlig ikke tenkt meg noe annet. Baserer også respekten min på hva de har tidligere skrevet/skriver, enn om de har fullt navn i nicket.
                          Når det er sagt la jeg til navnet mitt i signaturen :P
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #14
                            Har ikke noe problem med å oppgi fult navn , men Nick har jo vært brukt fra tidenes morgen på internett , så det har blitt mitt andre navn....
                            har brukt -Exlex- siden -82 , da var det på rene BBS systemer for de som har hengt med så lenge at de vet hva det er.


                            -----------------
                            Thor Arne Jensen
                            -Exlex-
                            ____________________
                            : -Exlex-
                            : Thor Arne Jensen
                            :::::::::::::::::::::::::::

                            [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                            Comment


                            • #15
                              Jeg mener det bør være mulig å holde seg anonym på internet hvis man ønsker det. Kritiser man eller omtaler personer skal man selvfølgelig (som Supra25 nevner) signere med fult navn. Hvis det er noen som lager kvalme og ikke følger retningslinjene vil de uansett bli utestengt for kortere eller lengre perioder.

                              Selv synes jeg det å kunne verifisere seg med eget navn er best (som nick eller signatur).
                              Theodor Bastberget

                              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                              http://www.modellhelikopter.no

                              Comment

                              Working...
                              X