Announcement

Collapse
No announcement yet.

PC Programmering av Hyperion Titan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PC Programmering av Hyperion Titan

    Har skaffet meg en titan 10A som jeg sammen med et CDrom kit skal bygge et lite fly rundt.

    Lurer på om noen har erfaring med programmering av denne fra PC? Har laget meg en kabel med GND, Tx og Rx tilkoblet. Strøm skal den få fra batteriet, så V+ trenger vel ikke kobles til?
    Finner ikke ESC fra PCen, lurer på om det kan være noe spesielt med innstillingene på Com porten. Står på 9600.

    Er vel et skudd i blinde, men hvis noen har peil på det hadde det vært flott!
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Originally posted by MortenM
    Har skaffet meg en titan 10A som jeg sammen med et CDrom kit skal bygge et lite fly rundt.

    Lurer på om noen har erfaring med programmering av denne fra PC? Har laget meg en kabel med GND, Tx og Rx tilkoblet. Strøm skal den få fra batteriet, så V+ trenger vel ikke kobles til?
    Finner ikke ESC fra PCen, lurer på om det kan være noe spesielt med innstillingene på Com porten. Står på 9600.

    Er vel et skudd i blinde, men hvis noen har peil på det hadde det vært flott!
    Jeg går ut fra at du har lastet ned programmeringsprogrammet fra http://aircraft-world.com/prod_datas...itan/titan.htm
    Comport kan brukes med
    baud 9600,
    8 bit,
    paritet ingen
    stopbit 1
    flytkontroll ingen
    (kontrollpanel..)
    Hvis du har laget en egen kabel så har du sikkert notert deg at funksjonsbeskrivelsen av ledningene på ESC'n står på kjøleplaten, og du har sikkert også kodet riktig i kontakten til serieporten. Jeg tror - vet ikke sikkert -at + også skal med. Jeg bruker den orginale kabelen og den er + terminert inn på ESC.
    Programmet virker overbevisende.
    På grunn av krympeplasten rundt ESC hender det at kontaken ikke kommer i riktig posisjon. Jeg klipper to små hakk krympestrømpen for å ordne problemet.

    Comment


    • #3
      Takk for hjelpen.
      Har prøvd endel rundt nå, men får ikke til med den hjemmesnekra ledningsstumpen min. Blir nok nødt til å kjøpe en kabel....
      Eller et E-meter.....
      Men takk igjen. Morsomt dette med å vikle små motorer selv. Har nettop begynt med det og det er fasinerende hvor mye krefter det er i en så liten tass.
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #4
        Originally posted by MortenM
        Blir nok nødt til å kjøpe en kabel....
        Eller et E-meter.....
        Men takk igjen. Morsomt dette med å vikle små motorer selv. Har nettop begynt med det og det er fasinerende hvor mye krefter det er i en så liten tass.
        Hvis du kjøper e-meteret (se artikkel på mfn) + en programmeringskabel til ESC mot e-meteret slipper du PC'n. Det er det samme skjermbildet i e-meteret som du ser på PC. Meget lettvint.
        Et e-meter vil være nyttig hvis du eksprementerer med motorer. Du kan da måle rpm og teoritisk thrust direkte (igjen: se artikkel)
        Lykke til!

        Comment

        Working...
        X