Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan lage dine egne batteripakker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan lage dine egne batteripakker

    Leste dette innlegget: Hvordan lage dine egne batteripakker - (MFN) ModellflyNytt.no Og vil absolutt ikke anbefale å lodde mellom batteriene, dette er både farlig og minsker effekten på batteriene drastisk. Det vil være langt bedre å bestille batterier med tagger på og lodde mellom disse, dette er ikke så veldig dyrt.

    Ellers driver jeg selv med batterier/pakker og kan hjelpe med det meste. Jeg driver mest innen industri offshore, militæret, forskning osv.... Lager nok batteripakker av de fleste typer batterier som feks. Lithium, Li-Ion, Li-Polymer, NiCd, NiMH, Alkaline osv....

    RSP

  • #2
    Så hvis jeg sier at jeg har endel Lipo celler liggende så kunne du ha fikset disse for meg?

    Tenkte jeg skulle endre en pakke(lure meg) og det visste seg og ikke være så enkelt som jeg forespeilet meg hehe...
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Løsning

      Hei

      Kan sikkert hjelpe deg, kan jo sende meg en mail om hvordan du vil ha det.

      powercraft@rsp.no

      Uansett er nok ikke dette noe jeg kan hjelpe alle med, da jeg har nok å gjøre som det er :|


      RSP



      Originally posted by flypilot
      Så hvis jeg sier at jeg har endel Lipo celler liggende så kunne du ha fikset disse for meg?

      Tenkte jeg skulle endre en pakke(lure meg) og det visste seg og ikke være så enkelt som jeg forespeilet meg hehe...
      Last edited by Powercraft; 03-11-05, 13:47.

      Comment


      • #4
        Jeg så ikke at Powercraft hadde laget denne tråden også. Jeg skrev artikkelen det vises til, hvor metoden for å lodde ende-mot-ende er omtalt.

        Metoden er ikke farlig, og den fører definitivt ikke til tap av hverken effekt, spenning eller kapasitet på cellene. Du får faktisk økt effekt ut av dem fordi den totale elektriske motstanden i pakken blir så lav som mulig.

        Innen RC har man gjort dette i årevis, og det er den foretrukne metoden blant konkurranseflygere som krever kun det ypperste. Prøv å poste et spørsmål om dette på rcgroups.com, verdens største forum for elektrofly, og se hvilke svar du får. Spesielt hvis du foreslår at dette er fy-fy...

        Metoden har kun anvendelse for NiCd/NiMH, og har ingenting med LiPo/LiIon å gjøre.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          Jeg har 4 pakker med 7 celler og 2 med 6 av den nevnte typen, skal jaggu sjekke hvordan de er loddet for de er virkelig supre i forhold til annet jeg har forsøkt...

          Comment

          Working...
          X