Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke komponenter krever at man kobler riktig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke komponenter krever at man kobler riktig?

    ellers blir de ødelagt?

    Kan man sette feks krystallet feil vei? eller sette servo kontaktene feil vei etc uten at de tar skade av det?
    .

    Batteriet har jeg idiot kontakt på, så den klarer jeg ikke koble feil.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    krystallet kan du sette hvilken vei du vil. men servokablene må sitte rett vei. Har koblet servoer feil selv uten at noe har røket, men det er vel kanskje mest flaks og ikke å anbefale
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Servokablene må sitte rett vei fordi du har en +, en minus og en leder med signal. Om du snur den så får du ikke signal på den lederen det skal være og vel normalt minus der signalet skal være så servoen vil ikke virke. Mange mottakere har spor så det ikke går å snu dem.

      En vanlig motor vil gå feil vei, hvilket vel ikke er bra over tid om den ikke har nøytral timing, med nøytral timing som vel det meste har spiller det ingen annen rolle enn at ting går bakover når du vil det skal gå forover.
      På en børsteløs er det 3 ledninger, det spiller ingen rolle hvilken rekkefølge man kobler til, går den motoren feil vei så bytter man bare om på 2 av lederne så snur retningen.

      I prinsipp kan man vel si at alt som involverer elektronikk er sensitivt for omvendt polaritet.

      Comment

      Working...
      X