Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sjøfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sjøfly

    Noen som har noe kjennskap til denne modellen?
    http://www.rc-flight.com/catalog/pro...d9ddb87c4ec28e

    Bare lurer på om noen av dere har sett den "live" eller noe. Har VELDIG lyst på et stort sjøfly jeg kan ha stående på hytta etter hvert. Litt info om modeller og kvalitet hadde vært fint

    Vet dere om andre større en-motors sjøfly (ARF) på 2-3 meter vingespenn?
    (Drømmen er en stor catalina men det tar jeg når jeg pensjonerer meg om 40-45 år eller noe... )

    Dessuten er det snart sommer(!), bare en vinter i mellom... (ja, jeg hater vinteren)

    Er det andre som er interessert i sjøfly her inne?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Har ikke sett den "live" ...as in flying. Så den på Notodden-stevnet som byggesett. Driiiiiitlekker...brukbart med skaladetaljer. Pent støpt, både kropp og flotører.
    Har sjelden sett penere skala-ARF....har brave planer om å bygge en Beaver en gang....så ja, jeg liker væffal sjøfly!!!
    Mvh

    Olav Lund

    Comment


    • #3
      Det kommer en omtale av den i neste nummer av MI.

      Håper det ikke blir full slakt i den omtalen, men vi har i hvertfall stilt Einar Hagerup fritt til å skrive hva han måtte ønske.

      Hvis du ikke klarer å vente helt til da, så kan du sikkert kontakte Hr Hagerup, eller så kan jeg sette deg i kontakt med flere andre som har fløyet modellen.

      Kjell Aanvik
      www.rc-flight.com
      Attached Files
      Last edited by Eureka; 03-11-05, 15:45.

      Comment


      • #4
        Den skulle jeg ha hatt i hangaren, men 800 kr for en panel med instrumentene "som ikke virker"

        Jens Eirik

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eureka
          Det kommer en omtale av den i neste nummer av MI.

          Håper det ikke blir full slakt i den omtalen, men vi har i hvertfall stilt Einar Hagerup fritt til å skrive hva han måtte ønske.

          Hvis du ikke klarer å vente helt til da, så kan du sikkert kontakte Hr Hagerup, eller så kan jeg sette deg i kontakt med flere andre som har fløyet modellen.

          Kjell Aanvik
          www.rc-flight.com
          Kjempe bra!
          Venter til reviewet kommer jeg.

          Det der er vel kanskje ikke en typisk nybegynner modell uansett(?) (med mindre noen har for mye penger liggende..) så eventuelle nykker og særegenheter er vel noe en kan leve med. Det ser ihvertfall veldig pent ut på bilder. Ble lurt de to-tre første gangen jeg så bilde av den i MI tidligere i år... Jøss, bilde av fullsize i MI..hmm.. Men så så jeg at det var en modell.. ..og attpåtil ARF...

          Gleder meg til å lese review av den! Uansett om det som står der er positivt eller negativt

          Det beste hadde selvfølgelig vært å få solgt en gammel sofa, ei spisestue ++ og kjøpt et eksemplar...hufff... Kan ikke noen donere noen penger??

          Noen som vet om andre store sjøfly?
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Originally posted by esmel
            Noen som vet om andre store sjøfly?
            AIRWORLD - High-End Modellflugzeuge

            Say no more...........

            Comment


            • #7
              Har flydd den på hjul og det er en majestetisk og flott modell. Nå som det i disse dager snakkes så mye om Beaver og flyegenskaper må det jo nevnes at alle beavere har en medfødt egenskap av liten luftstrøm på rorene bak i halen. Spesiellt sideroret er utsatt med lite ren luft. Men jo større ting er jo bedre flyr det ofte. Så på denne er IKKE dette ett problem. Man merker at det er lite futt i sideroret kontra en annen modell, men akkurat som med en cub må siderorstikka være med rundt Den var rett og slett det som kan kalles snill som ett lam. Kan ikke tenke meg noe annet enn at denne må være flott på flottører.
              Forseggjort og svær. Deilig følelse å ta stålturn og svære looper med denne. Ja noen roller ble det også selv om det sikkert ikke var særlig skala... (2 sylindra 180 i nesa)

              I disse dager må man vel nevne noen negative ting...
              - flaps slottes om til 90 grader. Så får man landet hvor som helst. (Originalt bare 45grader).
              - Litt tungvint med skrudde luker i "taket" for å demontere. Litt forsterkning av luka og hengsling eller lignende er på sin plass. Samt en enklere type innfesting av vinger
              - Halehjul bør man bruke litt tid på. Få det stabilt og kraftig.
              - Interiør og instrumenter "må" man bare ha når man først har en slik fin modell.
              Jo Grini
              http://vimeo.com/jojoen
              http://www.youtube.com/jojoenno
              http://www.jojoen.no/

              Comment


              • #8
                Originally posted by jj
                Har flydd den på hjul og det er en majestetisk og flott modell.

                I disse dager må man vel nevne noen negative ting...
                - flaps slottes om til 90 grader. Så får man landet hvor som helst. (Originalt bare 45grader).
                - Litt tungvint med skrudde luker i "taket" for å demontere. Litt forsterkning av luka og hengsling eller lignende er på sin plass. Samt en enklere type innfesting av vinger
                - Halehjul bør man bruke litt tid på. Få det stabilt og kraftig.
                - Interiør og instrumenter "må" man bare ha når man først har en slik fin modell.
                Når vi først er i gang:
                Når du setter'n på tøfler (flottører) må vinkelen mellom flottørene og flykroppen justeres.
                Det skal ikke være mer enn 0,5 til 1 grads vinkel mellom flottører og senterlinjen i kroppen, og da må de forreste stagene kortes ned litt.

                Vannror som flytter seg når du tar ned i bunnen er heller ikke dumt å benytte

                Instrumentpanel, selv om ikke instrumentene virker, er også veeeldig kjekt å ha

                Kjell Aanvik
                www.rc-flight.com

                Comment


                • #9
                  har jo en stor beaver her også. 404 med vingespenn på over 3m. nå er det jo vmar og vi har jo før hørt en del om dem. men den er jo en del billigere også da.


                  Ser at Rc-flight har sin på tilbudslista si og da blir jo ikke prisforskjellen så stor, så er vel kanskje valget ganske enkelt
                  Last edited by tyor; 03-11-05, 18:06.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Den store VMAR Beaveren har jeg kikket påsom byggesett ut av esken. I mine øyne er byggesettet litt preget av billig pris, men vil og si at det er ganske mye fly for pengene i dette settet, ville nok gjort endel endringer for å gjøre den mer skala, men for den prisen så er jo endel av grunnarbeidet gjort.
                    Skal du bruke det til sjøfly hadde jeg heller gått for en løsning med plast/glassfiber kropp da det er mer motstandsdyktig mot fuktighet...
                    Last edited by flypilot; 03-11-05, 17:48.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eureka
                      Det kommer en omtale av den i neste nummer av MI.

                      Håper det ikke blir full slakt i den omtalen, men vi har i hvertfall stilt Einar Hagerup fritt til å skrive hva han måtte ønske.

                      Hvis du ikke klarer å vente helt til da, så kan du sikkert kontakte Hr Hagerup, eller så kan jeg sette deg i kontakt med flere andre som har fløyet modellen.

                      Kjell Aanvik
                      www.rc-flight.com
                      Skal ikke si for mye, men nei, det er ikke full slakt. Tror tvert om Einar gleder seg til vanntemperaturen er passe for å sjøsette kreasjonen.
                      Med de korreksjoner som Tomm Lund har påpekt med flottørvinkel (som dere vel sender med nye sett!), så er nok dette en helt "grei leke".

                      Skulle hatt en slik selv, men......
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

                      Comment


                      • #12
                        Fikk ikke noe mindre lyst etter at den fikk sneket seg med på den reportasjen fra Alta modellflyklubb...hehe (for det var den nevnte beveren ikke sant..?)

                        Må snart begynne å tippe lotto.... Hvor mye koster forresten en slik modell ferdig oppsatt med elektronikk type helt grei og f.eks en bensinmotor på 30-40 kubikk?
                        15'000?

                        Hva med den cessnaen forresten. Den så da ganske så stor ut. Noen som har noe data på den? (ref. reportasjen som omtales her Litt skryt til Alta Modellflyklubb - (MFN) ModellflyNytt.no )
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment

                        Working...
                        X