Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hornet II - LiPo 7,4v 11,1 og 6v motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hornet II - LiPo 7,4v 11,1 og 6v motor

    Hei,

    jeg har en Hornet II som jeg til nå har fløyet med orginal motor (11 tanns pinion) og 8 cellers 650mah NiMH batteri pakke.
    Orginal motoren er en Protech 300 6v, jeg ønsker å gå over til å bruke LiPo, men er litt usikker på hvordan det fungerer med en 6v motor. Jeg ser i testen av helien her på siten at det ble testet med 11,1v og 7,4v lipo pakke, blir ikke 11,1 volt litt i overkant for den motoren ? Noen som har peiling på hvor stort strøm trekket vil bli (sånn circa?), jeg har en eldre e-tec 1200mah 7,4v lipo pakke liggende som jeg tenkte jeg skulle prøve, men er litt redd for å blåse hele pakka(og da inklusive helien...). Max discharge på e-tec pakka står oppgitt til 4,5C, altså 5400mah, også tenkt å teste en lagt lettere Graupner 11,1v 700mah pakke som har oppgitt max discharge på 4000mah. Kommer riktignok til å benytte regulatoren jeg har som ikke "støtter" lipo, slim 20be, men det burde vel gå greit så lenge jeg stopper i god tid før det "normalt" er tomt. (ps! har byttet pinion til 12 tenner).

    Kommentarer ?


    -Ulldott

  • #2
    Om du skal prøve 3S lipo burde du bruke et mindre pinion tannhjul på motoren fordi motoren vil behøve å gå på et høyere turtall. Enkel utregning sier at 9 tenner burde fungere med 3S lipo hvis 11 tenner fungerte med 8 cellers ni-mh. 12-13 tenner ser ut som det skal fungere med 2S lipo.

    Det går bra å bruke en regulator som ikke har lipo cut-off. Jeg ville ikke bruke cut-off uansett på et helikopter. På mikrohelikopter pleier jeg å ha montert en liten krets som tenner en lysdiode når spenningen nærmer seg 3V per celle, men det har strengt tatt ikke vært nødvendig fordi når spenningen når det nivået så il ikke helikopteret fly ut av bakkeeffekt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by ulldott
      jeg har en eldre e-tec 1200mah 7,4v lipo Max discharge på e-tec pakka står oppgitt til 4,5C, altså 5400mah, også tenkt å teste en lagt lettere Graupner 11,1v 700mah pakke som har oppgitt max discharge på 4000mah.
      -Ulldott
      Må desverre fortelle deg at ingen av de batteriene er brukbare til H2.

      Selv bruker jeg 3 cell lipo og børsteløs på min. Har brugt 3 cell lipo på original motoren og det gikk bra. Den blir varm, men det går bra en lang stund. Dvs 30-40 ture! Strøm trekket ligger på 7-14A alt etter hvor mye pitch du har! Dette er målinger med original motoren i mitt H2. Målingene mine er gjort med 11 tanns pinion.

      Mvh
      Simon B. Nielsen
      Damn these things are hard to fly!

      Comment


      • #4
        Ok, da er det vel bare å skaffe seg litt nytt utstyr

        Hvilken motor og regulator bruker du i ditt oppsett ?

        -U

        Comment

        Working...
        X