Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sovehjelp.... (lipo)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sovehjelp.... (lipo)

    Jeg er veldig nærvøs for mitt lipo batteri. Vil dette produktet hjelpe på nattesøvnen?

    Siden finnes ikke

    Etter hva jeg forstår sier den ifra dersom en eller flere celler er ødelagt. Og den overvåker ladingen

    Bra produkt?
    Last edited by spitmk16; 12-11-05, 18:03.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Den sier fra før en eller flere celler overlades og stopper ladingen.

    Ved ubalanse vil cellene nå full lading ved forskjellig tid, og de cellene som er tidlig ute vil fortsett og lades og dermed overlades. PCM-Guard stopper ladingen før cellen(e) overlades.

    Jeg har en og den fungrerer fint. Den vil ikke identifisere ødelagte celler i alle tilfeller. Det er viktig at den ikke ligger tilkoblet batteriet når batteriet ikke lades eller ikke brukes fordi den trekker strøm og vil tømme batteriet helt og ødelegge det.
    Last edited by tahustvedt; 12-11-05, 18:50.

    Comment


    • #3
      Skal du sove godt bør batteriene oppbevares i brannsikker beholder (t.d. Brent keramikk eller lignende).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        New product from Astro Flight soon landing at Griffin Field...

        404 Not Found
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #5
          Betyr det at en kan bruke både flight power og apogee plugger på denne (motsatt positiv terminal, eller snudd + i pluggen om en vil). Bare ved å snu pluggen så pluss kommer rette veien?
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Vingemutteren
            Skal du sove godt bør batteriene oppbevares i brannsikker beholder (t.d. Brent keramikk eller lignende).
            Vis de er så farlige når de ikke er i bruk,hvorfor er de da ikke klasset som farlig gods i ADR regelverket,heller på bane,sjø og luft også for den saks skyld?Skulle jo kun transporteres i tanks heller lignende.!
            Er klar over at ved feil bruk kan ting skje..................

            Fylte syrebatterier er klasset
            utløsningen til "air bag er klasset"
            Brannsloknings apparater er klasset.
            Skulle disse også oppevares i beholdere,da de faktisk er farligere.
            Vennlig hilsen
            Roy.

            2,Biler.
            1,Leilighet.
            masse øl i kjøleskapet.
            + diverse innbo.

            Comment


            • #7
              De er ikke farlige under lagring så lenge de ikke er ødelagt.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Roy Jimmy
                Vis de er så farlige når de ikke er i bruk,hvorfor er de da ikke klasset som farlig gods i ADR regelverket,heller på bane,sjø og luft også for den saks skyld?Skulle jo kun transporteres i tanks heller lignende.!
                Er klar over at ved feil bruk kan ting skje..................

                Fylte syrebatterier er klasset
                utløsningen til "air bag er klasset"
                Brannsloknings apparater er klasset.
                Skulle disse også oppevares i beholdere,da de faktisk er farligere.
                Vår LiPo pakker blir ofte behandlet på de fryktligste måter, de er dårligere beskyttet enn hva tilsvarende er ellers i samfunnet (ingen plast/metal deksel), og blir utsatt for fysiske påkjenninger (krasj, eller press under montering/demontering etc). Vår pakker har flere celler i motsettning til normen (1 celle). For ikke å snakke om mulighetene for feil under lade utlade prossen. Alt i alt så er altså vår bruk av cellene mere risikabel enn noen annen bruk av disse cellene jeg vet om. Derfor bør vi ta flere forholdsregler enn normalt.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vingemutteren
                  Vår LiPo pakker blir ofte behandlet på de fryktligste måter, de er dårligere beskyttet enn hva tilsvarende er ellers i samfunnet (ingen plast/metal deksel), og blir utsatt for fysiske påkjenninger (krasj, eller press under montering/demontering etc). Vår pakker har flere celler i motsettning til normen (1 celle). For ikke å snakke om mulighetene for feil under lade utlade prossen. Alt i alt så er altså vår bruk av cellene mere risikabel enn noen annen bruk av disse cellene jeg vet om. Derfor bør vi ta flere forholdsregler enn normalt.
                  Om normen der ute er kun en celle skal jeg ikke gi meg ut på å bestride,men det kan vel være at det er andre forbrukere som trenger mere volt.............

                  Alt det andre du ramser opp,er det jo brukeren som styrer.Og ikke Lipo pakkene som er farlige.
                  Bensin og fyrstikker er også livsfarlig vis du kombinerer det feil.Men allikevel så står den ene bilen min med ca halv tank bensin uten at det går utover nattesøvnen min.

                  Jeg påstår ikke at Lipo Celler er ufarlige,ved feil bruk kan de være meget farlige.
                  Men den svart malingen ,med gøyale video snutter OL .Som enkelte legger ut som absulutte påstander rundt Lipo,Så skulle en tro at vi kom til å brenne opp alle sammen snart.
                  Dette er mine betrakninger rundt emnet.Og kommer ikke til å føre denne diskusjonen noe videre i denne tråden,da det begynner å bli litt "off topic"
                  Sov godt.

                  PS.Lagrer mine Lipo pakker i kjøleskapet(vis det er over 14 dager til neste bruk) halveis ladet,og har målt vær enkelt celle før de legges vekk.
                  Så vis dere ikke hører mere fra meg.....så var det feil måte ågjøre det på.
                  Vennlig hilsen
                  Roy.

                  2,Biler.
                  1,Leilighet.
                  masse øl i kjøleskapet.
                  + diverse innbo.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Roy Jimmy
                    Om normen der ute er kun en celle skal jeg ikke gi meg ut på å bestride,men det kan vel være at det er andre forbrukere som trenger mere volt.............
                    ...................Dette er mine betrakninger rundt emnet.Og kommer ikke til å føre denne diskusjonen noe videre i denne tråden,da det begynner å bli litt "off topic"
                    Sov godt.

                    PS.Lagrer mine Lipo pakker i kjøleskapet(vis det er over 14 dager til neste bruk) halveis ladet,og har målt vær enkelt celle før de legges vekk.
                    Så vis dere ikke hører mere fra meg.....så var det feil måte ågjøre det på.
                    LiPo kan under gitte forutsetninger være farlige, men jeg tror de fleste som har lest bruksanvisniger for batteriene og behandlet dem deretter kan sove rimelig trygt.
                    Jeg har brukt lipo i flere år og aldri hatt noen uhell - bank i bordet........
                    Det er litt synd at det verserer så mange skumle historier, de fleste med brukerfeil som et fellestrekk. Det skader ikke å oppbevare LiPo på en "brannsikker måte", men jeg ser ingen grunn til all paranoia som verserer.

                    Dette tør jeg si selv om jeg skulle få et fataluhell om en time..............

                    Comment

                    Working...
                    X