Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini funtana!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mini funtana!!

    Heisann fikk min mini funtana til bursdag og har en E-flite 400 park brushless motor. lurte på om, skal man kjøre inn denne motoren hvordan???? og en ting til på motoren sitter det et tannhjul som går inn på giret. hvordan får man dette tannhjulet helt inn på motoren den stangen som står ut av motoren????
    Flyr du opp kommer du alltid ned!!

  • #2
    Hei

    børsteløse motorer trenger man ikke å kjøre inn, hele pointet med innkjøring er å tilpasse børstene til komutatorene, med børsteløse motorer har jo ikke børster eller komutatorer
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

    Comment


    • #3
      jeje

      heisann takk for svar.
      nå er det en ting til hvor mye koster plast tannhjulet fra motoren. altså tagge hjulet det store som festes på giret hvor mye koster det???
      Flyr du opp kommer du alltid ned!!

      Comment


      • #4
        Når du får i stand flyet/motoren så hadde sikkert en del folk satt pris på om du kunne si et ord eller tre om hvordan du syntes det flyr med den motoren Jeg har hørt rykter om at det er litt lav klaring mellom propell og underlaget med 12" prop. Si gjerne i fra hvordan du opplever dette og om det er et problem på f.eks gress.

        Jeg prøvde også mitt ute på bakken når jeg hadde montert det... hold på å få en liten ufrivillig take-off oppover veien der jeg bor... var ikke så mye som skulle til før det spratt ganske langt på dumpene..hehe (det kunne blitt første og siste lufteturen siden veien er delvis overvokst av noen store grantrær, ikke er veien spesielt brei heller...)
        Last edited by esmel; 15-11-05, 15:11.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          jeje

          heisann gutta var på veien og lettet på veien så vidt følte kontroll hehe. gøy!!!!
          et spørsmål hvordan fester dere den gule boksen, den foran som sitter over motor ogsånn.
          synes bruksanvinsningen er veldig dårlig med bilder!!!!
          Flyr du opp kommer du alltid ned!!

          Comment


          • #6
            Om du ser inni flyet, helt foran ved firewallen så er det 4 små kryssfinnerbiter som er limt fast. En oppe og en nede på begge sider. Sikt deg inn så godt du kan (eller bruk noe å måle avstanden mellom de på..), sett på cowlingen (den gule boksen), ta en spiss kniv eller et tynt borr og lag hull igjennom cowlingen(ikke igjennom finnerbitene) deretter er det bare å skru inn skruene.

            Du justerer selvsagt cowlingen FØR du lager hull og skrur inn skruene...

            Håper det hjalp
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              jeje

              halla hvike batterier i mini funtanan??? har 8 celler vanlige batterier pappa lager de til meg så skal jeg få han til å lage noen fler eller skal jeg gå får lipo???
              isåfall 2 celler eller 3 celler lipo????

              Håper på raskt svar!!!!!!!!!!!
              Flyr du opp kommer du alltid ned!!

              Comment


              • #8
                3S lipo 1500-2500mah
                Rundt 2000mah er nok det ideelle forholdet mellom vekt og flygetid.
                Med 2000mah får du opp mot 15 min avhengig av valg av propell osv.

                Flight Power har noen batterier i den klassen, det samme har f.eks BBP samt sikkert en rekke andre produsenter.

                Pass på at batteriet klarer å levere nok strøm til motoren så du ikke overbelaster batteriet. Litt avhengig av motorvalget så bør de levere +/- 25A helst opp mot 30A, da er du på den sikre siden.

                Sjekk spesifikasjonene på motoren din og velg et batteri som leverer noe over det motoren din trekker.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment

                Working...
                X