Announcement

Collapse
No announcement yet.

Når kan jeg begynne å fly min nyanskaffede p51d?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Når kan jeg begynne å fly min nyanskaffede p51d?

    Jeg har ca 5 timers erfaring med flyving. Jeg har ca 30 minutter hver dag i snitt på flyvingen. Jeg har nå en estarter, og driver å bygger GWS sin P51D modell.

    Klart en misslykket roll, og looper endel. Grunnen til at jeg har ikke drevet med veldig mye diverse er at motoren har manglet ett lager....

    Men jeg kommer til å fly hver dag, dersom været tillater det. I helgene blir det flere timer i strekk.

    Spørsmålet er, når kan jeg begynne å fly min P51D uten at det går i bakken første turen?

    Er jeg flink nok dersom jeg klarer 8-tall inverset med estarteren? (Gjør ikke det ennå)

    Håper noen kan svare
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Er litt vanskelig å si. men du bør være helt trygg på både loop og roll i hvertfall. Nå har jeg ikke flydd GWS sin p51. men her hatt corsair fra GWS og den var veldig lett flydd i hvertfall. Som et tips tren med e-starteren til du synes den begynner å bli litt "kjedelig". og du er sikker på at du ikke tar feil av høyre og venstre på ballanserorene når du flyr mot deg. Noe som er veldig lett hvis man blir litt gira og er nybegynner. Plantet det første flyet mitt i bakken pga av det, det var en cub med vingespenn på 210cm. en annen ting er også at det er veldig lett å gi feil høyderor når man flyr oppned. også av erfaring. knekte snuten av en carosel på den måten. hehe
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    Working...
    X