Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken kontakt skal jeg lade på ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken kontakt skal jeg lade på ?

    Jeg har et Poly Quest batteri som jeg har kjøpt på elefun . Det er et 2S 7.4 V 2200 Mah batteri . Forhørte meg litt på stripa og de snakket om at den hvite kontakten var til balansering av pakken . Jeg har tittet litt rundt på forskjellige webshoper og har ikke funnet noen sånn dings .
    Har ikke tørt og lade denne pakken enda når man ikke er sikker på hva man skal gjøre . Fulgte ikke med noen bruksanvisning med pakken heller . Må man ha en Lipo ballancer ?

    Falcon

    Edit : Erdet en sånn jeg skal ha? Siden finnes ikke
    Last edited by Falcon; 18-01-06, 18:41.
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Ja en sånn kan være bra å ha. Men du MÅ ikke ha en sånn. Det går greit å lade gjennom den vanlige pluggen.
    Men på sikt bør du investere i en balanserer. Jeg ville vel gått for en mere universell balanserer som tar opptil 3 celler ihvertfall. Sjangsen er stor for at du vil bruke 3 cellers batteri etterhvert.

    Jeg har noen 2 cellers lipo som jeg balanserer manuelt av og til. Måler spenningsforskjellen mellom cellene og kobler en lyspære til den cellen som har høyest spenning. Så venter jeg noen minutter, tar den av og måler spenningen. (Spenningen vil stige litt etter pæren er tatt bort). Når spenningen er jevnet ut lader jeg opp pakken igjen. Pass bare på at ikke spenningen faller noe under 3V mens du lader ut!
    OBS Pass deg for kortslutning!!!

    Dette er jo tungvint, så en balanserer er et godt verktøy.
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Falcon
      Har ikke tørt og lade denne pakken enda når man ikke er sikker på hva man skal gjøre . Fulgte ikke med noen bruksanvisning med pakken heller . Må man ha en Lipo ballancer ?
      Recommend you ask the supplier for the documentation which should have been delivered with the pack - otherwise you may like to browse the AstroFlight 'Blinky'...

      Page not found - pfmdistribution.com

      404 Not Found

      ...both inexpensive, flexible and effective - I would also recommend you read...

      (MFN) ModellflyNytt.no

      ...on this forum.
      Last edited by Celtic-Griffin; 20-11-05, 16:21.
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment


      • #4
        Thorbjørn & Kåre har slike balanserer dersom du er på jakt etter dette. Disse har også skikkelig peiling på "ting-og-tang" som skjer med Lipo
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Nå har du vel linket til en 3 cellers balanserer, du skal vel ha en til 2.

          Uansett så sjekk kontakten for jeg tror ikke den der passer die batterier. Mener det der bruker samme kontakt som Align sine. I så fall kan du bruke en slik mellom lader og batteri når du lader, dvs da lader du gjennom den hvite og behøver ikke tenker mer på balansering....:

          http://www.flying-hobby.com/productShow.asp?id=888


          Oups der var jeg for rask, PQ batterier har selvsagt PQ kontakt.....
          Last edited by Tintin; 21-11-05, 15:06.

          Comment


          • #6
            PCM guarden fra poly quest passer til din pakke, bare pass på at du får den for 2S
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Takk skal dere ha folkens . Jeg må få bestillt meg en slik.

              Falcon
              Falcon
              -------------------------------------------
              Morten Rolfsen
              Kristiansund

              Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
              -------------------------------------------

              Comment

              Working...
              X