Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-starter til julegave, spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-starter til julegave, spørsmål

    Min kjære nivø på 10 har fra før ett fly. Det er en piper cup 3, og kroppen tåler kun en krasj til før hele kroppen må skiftes.

    Han har fra før en 3 kanals sender(hitec), 2 stk Hitec HS55 servoer og Hitec 4 kanalers mottaker.

    Resten av utstyret, som jeg aner ikke merke på er:

    En batteri pakke a 4stk aa batterier som er festet til mottaker (Hva er det?)
    Ett batteri på 650 maH på 7.2 volt

    Jeg har veldig lyst til å gi guttungen en estarter til jul, men kan ikke kjøpe alt selv, derfor er vel et 3 kanalers fly ok? Man fjerner sideroret dersom man skal ha 3 kanaler?

    Videre har han ett Nimh batterisystem, vil det fungere sammen med eps350 motor som følger med pakka?

    Håper noen kan svare.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    jeg brukte knapt nok sideroret på e-starteren så det går i alle fall bra.

    Når det gjelder batteri så brukte jeg li-ion 7.4V og det funket jo greit nok, det fløy ok, men ikke så mye futt. det burde derfor gå greit med 7.2 V.

    den lille pakken er vel et mottakerbatteri og trengs ikke vis det er en speed kontroll med BEC, vis ikke må også det batteriet brukes, men da blir det jo en del ekstra vekt og med kun ca 50W på motoren begynner det å bli litt knapt...

    det blir nok ikke så mange minutter flytid med 650 mah, men du nevner ikke hvor mye spenning ni-mh batteriet har og hvilken kapasitet det har?
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      det er 8,4 volt

      men jeg skal kjøpe ett ekstra 1600 mah 8.4 volt batteri i pakken
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        burde vel klare å fly et kvarter da tenker jeg

        8.4V burde nok duge OK til å begynne med ja, men det negative med å ikke bruke lipo er vekten som du sikkert vet

        på den annen side er vanlige batterier mye tryggere i bruk enn lipo, i alle fall med tanke på alderen til piloten
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          Originally posted by Alf Surdal
          burde vel klare å fly et kvarter da tenker jeg

          8.4V burde nok duge OK til å begynne med ja, men det negative med å ikke bruke lipo er vekten som du sikkert vet

          på den annen side er vanlige batterier mye tryggere i bruk enn lipo, i alle fall med tanke på alderen til piloten
          Poenget er at flyet og batteri er innen rekkevidde for hva jeg kan gi til jul.

          Blir han skikkelig bitt av bassillen har han x antall som kan oppgradere flyet til noe virkelig bra.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment

          Working...
          X