Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec Optic 6 og FMS, kan jeg lage egen kabel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec Optic 6 og FMS, kan jeg lage egen kabel?

    Ser flere som hevder det er en small sak å lage egen kabel for å koblet en Hitec til PC'en for å kjøre FMS. Men ingen nevner hvordan... Er det noen som kan dette, eller har en link som viser hva som skal til?

  • #2
    For å lage kabelen: DJI Drones - Camera Drones and Quadcopters – heliguy™
    For å sette opp PPjoy: 404 Not Found

    Jeg har lagd det interfacet til min Optic 6, men droppet de elektriske komponentene, med andre ord, kun to ledninger rett i pc'en
    Så bruker du PPjoy for å sette opp en joystick, som du kan bruke i alle spill/simulatorer som støtter joystick
    Last edited by Psyko-lefse; 22-11-05, 10:53.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Okay, så da kjører du dette rett fra parallelporten på maskinen din, ikke sant?

      Comment


      • #4
        Jepp, eller dvs gjorde
        Skaffet meg interface til Reflex...
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          hmz, droppadu alle komponentane og bare brukte trak kabel på lpt porten?

          Comment


          • #6
            Sånn omtrent ja. Lagde ny kabel, koblet de to ledningene der de skulle på en DIN-kontakt, og i andre enden monterte jeg en LPT-kontakt. Aldri hatt noe problemer med den, og pc'en lever fint enda...
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              Originally posted by Psyko-lefse
              Jepp, eller dvs gjorde
              Skaffet meg interface til Reflex...
              Yes, kunne veldig godt tenkt meg Reflex, men etter å ha brukt en rundt 7000 på helikopter har jeg ikke råd til 2000 for en simulator etterpå dessverre

              Comment


              • #8
                Nei, er det da. Men som sagt, interfacet jeg linket til funker på alle flysimulatorer som støtter joystick. Finnes da en god del bedre alternativer enn FMS, bla. Clearview, som skal visstnok være ganske bra på helies, og koster rundt 30 dollar tror jeg...

                404 Not Found
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  jeg har hitec laser 4, så har jeg tilfeldigis et gammelt tastetur, også liggndes har jeg en gammel printer..... horfor har han gubben lagd til kabel med motstandere.? hvis det funker uten?

                  Comment


                  • #10
                    Aner ikke
                    Lagde den først med mostander/transistor og slikt, den funket da helt fint. Men så løsnet det ene beinet på transistoren, bestemte meg da for å prøve uten (testet først med Focus 6, ville ikke grille Opticen hvis jeg tabbet meg ut), og da det funket helt fint byttet jeg over til Optic'en igjen...
                    Morten Smøraas

                    Comment

                    Working...
                    X