Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med FUNNYPARK??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med FUNNYPARK??

    Hei eg har ein funnypark som eg har flydd veldig lite med, sunes det er ustabilt og dermed har det vært i bakken x antall ganger. Er vel og merke nybegynner..
    Er det nokon i da ganske land som har erfaringer med funnypark som dei kan dele med meg??
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

  • #2
    Ingen erfaring med funnyparken, men jeg har sett en video med den i litt vind. Er du sikker på at oppsettet (utslag og CG) er riktigt? Ellers er vel dette en modell for vindstille dager. Jeg mistenker fingrene dine er synderne når det kommer til ustabilitet. Spesielt høyderoret kan det fort bli noe opp og ned med, med nervøse fingrer på slike modeller. Igjen, sjekk utslagene på høyderoret, du ønker ikke for bråe utslag med slike fly. Om du har expo på radioen, kan det nok vere lurt med en -30% på høyderoret for å dempe det værste. Ja i tilfelle jeg har rett i at det er høyderoret som føles ustabilt. Er det sideveis som er problemet, så har nok ikke jeg svaret.
    Last edited by Vingemutteren; 24-11-05, 18:26.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      ikke for å pirke, men du mener vel negativ ekspo? med positiv expo vil det jo bli enda mer følsomt.
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        Originally posted by Alf Surdal
        ikke for å pirke, men du mener vel negativ ekspo? med positiv expo vil det jo bli enda mer følsomt.
        Så jeg ikke hadde skrevet det (rettet nå), men jeg tenkte han fort fant ut forskjellen.
        Last edited by Vingemutteren; 24-11-05, 21:50.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          har hatt en slik en gang...Nå er den atter igjen til jord..Men det jeg kan fortelle, er at den flyr ok rett balansert..det skal være veldig lite i ubalanse før den er helt håpløs å fly...Dessuten er det oppsettet med motor og batteri som er anbefalt altfor sløvt. Så prøv deg frem med balansen og gi den nok power...Men noe kjempemorsomt fly synest jeg ikke at det var, dessuten en skikkelig dårlig modell å lære med...Nei elendige greier når jeg tenker meg om...Formosaen er mye bedre alternativ...samme pris og motor og alt der...
          Hans P Førde

          Comment


          • #6
            Får jobba litt med balansen.. Men no er den fortiden uten motor, den har eg satt over på e-starteren Den går jo som ein drøm for nybegynnerer synest eg..
            Mvh:
            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
            www.folgefonnrc.ning.com

            MA X-Cell Fury Extreme 90
            Raptor 90 3D
            Raptor 50 Titan SE
            T-Rex500GF
            T-Rex450SE V1
            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

            Comment


            • #7
              ja du får ta deg noen balangse pinner i helga så tenker eg at den flyr son en drøøøøømmmmm
              KJETIL HAUGE
              HARDANGER

              T-REX 450 SE V2
              T-REX 500 CF
              T-REX 600 N
              KATANA 46, SC53
              AIRCOMBAT,SC32
              CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
              ULTIMATE, ELEKTRO

              Comment

              Working...
              X