Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monterer T-rex, men hvor i heite får jeg strøm til mottager?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monterer T-rex, men hvor i heite får jeg strøm til mottager?

    Er i gang med å montere e T-rex XL som kom med posten igår. Det meste har gått greit, eneste som har vært var et feste for motoren ikke stemte helt. Tydelig så har de gått for større skruer her, så det måtte files og klipper litt for å få dette på plass.

    Men, det jeg overhode ikke skjønner er hvordan jeg skal får strøm til servoer og mottager? Det er to utganger på batteriet (EVO20 1800mAh 3s1p 11.1V), de to tjukke går til motor, men den andre har fire kontakter, og passer overhode ikke oppi mottager eller noen andre plasser ser det ut til. Noen som kan komme med noen gode råd?

  • #2
    De to tykke ledningene skal til fartsregulatoren som levere strøm til mottakeren den pluggen med 4 ledninger er til en balanseringsmodul som du kan bruke når du lader batteriet.

    Comment


    • #3
      Okay, men hvordan justeres Throttle da? Det er en utgang på ESC'en, og den skal altså til batteridelen av mottageren da? Jeg hadde forventet to, en til throttle justerin på mottager, og en til batteriet. confused!

      Comment


      • #4
        Hei.
        Regner med at der Align sin egen ESC du bruker og den skal kobles på følgende måte:

        I den ene enden er det to ledninger som skal kobles til batteriet, da helst med en deans plugg eller liggnende.

        I den andre enden er det tre tykke ledninger som går til motoren OG en ledning av typen servoledning som skal inn i på throttle kanalen din i mottageren.

        Håper det var bedre. Bor forresten i Sandnes selv men slutter ikke på jobb før det er mørkt ute...men kan sikkert kikke over kopteret i helga eller noe? Har en XL selv...
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Okay, da vet jeg hvordan dette skal kobles ihvertfall. Men da vil altså mottageren få strøm via throttle kanalen? Jeg høres sikkert helt idiot ut her, men la gå, bedre å spørre en gang for mye en å detonere hele greie utover arbeidbenken...

          Flott at du er fra Sandnes, sender deg gjerne en PM da så kan vi se. Julebord i kveld, men håper det kommer i lufta iløpet av lørdagen så får jeg se da om det flyr sånn noenlunde eller om det må kraftige justeringer til.

          Comment


          • #6
            Ja mottaker og servoer får strøm via throttle kanal.

            Ellers følger det normalt med 4 skruer med en Align motor, 2 av dem er en aning mindre enn de 2 andre og da slipper man å file i ramma.

            De kontaktene som følger med en Align motor og ESC duger helt fint man behøver ikke Deans om man ikke absolutt vil ha det. Har aldri merket antydning til varmgang i kontaktene, ikke en gang når motor/batterier har vært gode og varme. Bruker dem både mellom ESC/motor og ESC/batteri i 2 helier og et fly.

            Comment

            Working...
            X