Announcement

Collapse
No announcement yet.

litt hjelp til opsett .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • litt hjelp til opsett .

    Har bestemt meg for og sette børsteløst oppsett på denne: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXJPU8&P=0 .
    Jeg har hatt den på en kjøkkenvekt med batteri og alt og den veide ganske nøyaktig 400 gram .

    Så er spørsmålet om det oppsettet jeg har funnet holder eller er overkill .

    Motor :
    Siden finnes ikke

    Fartsregulator :
    Siden finnes ikke

    Motoren har max load på 25 A og er til akrobatfly opptil 1250 gram . i og med at modellen bare veier 400 gram så skal det være power i bøtter og spann .

    Tenkte jeg skulle bruke samme propell :11x4.7 og batteri 7.4 2200 lipo 10C til den . Hvis jeg regner riktig så blir 7.4 v x 1140 rpm pr volt =8436 rpm no load .
    hvordan man regner med load (propellen) kan jeg ikke , men jeg kan ikke tenke meg at det skulle skorte på krefter .

    Må også kjøpe noen motorfester : Siden finnes ikke

    fant ikke propsaver for 4 mm aksling da Kan kanskje borre opp en 3.2 mm

    Falcon

    Ps : det blir dyrt nok så billigere oppsett som duger godt mottas med takk
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Om det holder...?
    Vel, du har sett på en motor som yter 300Watt med max oppsett. Knapt halv kilo modell trenger 150-watts motor for å duge til 3D så det er i alle fall nok.

    Men selv om Nippy er gode motorer er for det første motoren din litt tung til et sånt fly, og sannsynligvis har den for stor diameter til å få plass inni cowlinga. Ser at testere har kjørt den med rimelige børstemotorer i 280-size... Dessuten har modellen stick-mount, noe som også taler for en annen motor enn Nippy. Kan tenke meg at maks AXI 2212/20 med det festet du har titta på kan lures inni nesa på saken. Og kanskje der ikke er plass til den heller...?
    Skal du ha børsteløst tenker jeg det duger i massevis med 3S LiPo og et strømtrekk rundt 12-15 amp. Det betyr at du kan bruke CC Thunderbird18 ESC som er langt rimeligere enn CC Phoenix-regulatorene. Du mister en del parameter-justeringer men sannsynligvis er ESC`en mer enn god nok likevel; http://www.celtic-griffin.com/equipment.php?id=119
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Takk for svar .
      Har titta på den AXI motorene , men den er jo enda dyrere og halve ytelsen
      Jeg stussa litt på innfestinga på Nippy motorene .
      Når du sier at en 2212/20 motor holder gjelder det da alle motorene med med denne betegnelsen . 2212/20 har med turns og watt og volt og sånn å gjøre ikkesant ? Tenker foreksempel på denne : Siden finnes ikke .. Hvorfor jeg spør er jo for at den er billigere .

      og kanskje denne regulatoren ? :
      Siden finnes ikke

      Når det gjelder cowlingen så er den så og si ødelagt . Den kan bare limes en gang fant jeg ut . Alt på modellen limes meg lavtemp limpistol , men når man har limt så er det ikke enkelt og få den hel av igjen . Tynn tynn isopor .
      Modellen tåler juling for det har den fått allerede .

      Beklager at jeg maser om dette men jeg er temmelig blank på dette feltet .
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        hei.

        har du sett på denne?
        Hyperion Z3007-30
        med 10x5 APC E trekker den 864 gram, 153 Watt, 15 amp
        det kan hende at den har for stor diameter, men det er jo bare måle å se.
        da kan du bruke regulatoren Joo foreslo.
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Bestillte en Hyperion Z3007-30 og Hyperion Titan 30 A . Får håpe det funker . Bestillte en større esc enn jeg behøver men den blir kjekk og ha når jeg skal kjøpe en ordentlig 3d modell .

          Falcon
          Falcon
          -------------------------------------------
          Morten Rolfsen
          Kristiansund

          Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            jeg skal bruke samme motor med 11x5.5 APC E i en Fliton Extra 330S mini. motoren funker sikkert bra i både til 3D (på ca. 400-600g) og andre modeller

            Max eff. Current A 13-18 A
            Peak current A 25A 30sec

            trenger en 50A regulator til magister`n, så den blir nok plassert i flyet til jeg får en CC thunderbird 18 det er vel ikke så offte man har full gass lenge nok til å ødelegge motoren og regulatoren.
            med denne propellen trekker den 19 A.
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

            Comment


            • #7
              Av hyperion motorene vil jeg tro en 2213-20 hadde vært optimalt, ville gitt deg ca 150W som hadde vært perfekt for den modellen. Men for all del, en motor i 30 serien vil jo gi deg enda mer power
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment

              Working...
              X