Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har greid å avlive en LiPo-pakke, hvordan utlade og begrave?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har greid å avlive en LiPo-pakke, hvordan utlade og begrave?

    I dag morges skulle jeg ut å fly med et av flyene mine, flyet, en Multiplex Twin Star II, bruke NiCd-batterier.
    Jeg hadde fått lånt en 2000mAh 8,4V NiCd fra en kamerat, men den var utladet.
    Derfor skulle jeg skynde meg å lade den før jeg skulle avgårde å fly.

    Satte laderen (Swallow Advance) til NiCd-lading og stilte opp strømmen til 4A. Så plugget jeg i batteriet og startet ladingen. Var borte en stund. Etter en liten stund hørte jeg laderen pipe om at den var ferdig. Synes dette hadde gått merkelig fort, men ok.
    Da jeg så kom inn la jeg merke til at 2000mAh-pakken ikke var tilkoblet. Derimot så var en av mine to LiPo-pakker, en 1900mAh 3S Etec tilkoblet. Og den var varm, veldig varm.

    I tillegg så var den formet omtrent som papprøret man sitter igjen med etter en do-rull.
    Nå ligger pakken utenfor vinduet i en skål og hviler.

    Jeg lurer på hva jeg bør gjøre med den, er ganske redd å i det hele tatt nærme meg den og å stikke hull på cellene når de er så runde tror jeg ikke jeg våger...
    Attached Files
    Last edited by Explorer; 27-11-05, 12:40.
    -
    Jan-Ove Sandnes

    Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

  • #2
    Lad ut i mettet saltvann i minst en uke

    Etter det kan en muligens stikke hull på cellene, men personlig ville jeg bare ladet dem helt ut (til 0 V) og kastet dem. Har dårlig erfaring med å stikke i lipo...
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment

    Working...
    X