Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honey Bee CP vs E-Flite Blade CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honey Bee CP vs E-Flite Blade CP

    Jeg var veldig i tvil om valget mellom de to. Noen på nettet mener de to er rimelig identiske, men det er ikke riktig.
    Jeg har prøvd begge, og mener Honey Bee CP(HB) er et klart bedre kjøp.
    De koster omtrent det samme, HB koster 2150,- hos Elefun og Blade 2195,- hos SmallSize.
    HB har imidlertid 1000 mAh lipo medfølgende, mens dette er ekstrautstyr til Blade.
    Men enda viktigere - synes iallefall jeg - er at rotorhodet er annerledes på HB enn på Blade og gir dramatisk bedre respons.
    Har du flydd littegrann før, vil du antagelig synes Blade er utrolig treig å styre i forhold til HB.
    Som om ikke det var nok koster reservedelene til Blade (hos SmallSize) mer enn det dobbelte av delene til HB (hos Elefun) !!!
    Bare et lite tips i disse inneflyvetider.


    Pål

  • #2
    Takk for tipset! Har akkurat kjøpt meg en Honey Bee Cp. Men jeg synes jo de ser mistenkelig like ut, så jeg antar at de fleste delene går om hverandre eller hva?
    RSI

    Comment


    • #3
      Ja, delene ser helt like ut - unntatt rotorhodet altså.
      Honey Bee CP flyr overraskende bra til å være så liten. Jeg jobbet litt med å justere 4 i 1 boksen, og fant bla ut at batteriet måtte frakobles mellom hver justering. Litt tungvint, men når justeringen var gjort er det et morsomt helikopter.
      Men Blade..... Nei, jeg likte ikke den. Og særlig ikke prisen på reservedelene. Skjønner at Small Size (som forøvrig er en topp butikk) har flere kostnader å dekke enn Elefun, men det får da være grenser til marginer de skal ha....

      Comment


      • #4
        Delene til Blade kommer nok fra eller via Horizon Hobby mens Esky/Twister kommer fra Kina....hvilket sikkert Blade gjør også men det sitter en amerikansk "produsent" som neppe har samme kostnadsbilde som www.esky_sz.com

        Comment


        • #5
          Joa, sikkert riktig det der, men for oss som skal kjøpe greiene er det greit å vite at du kan komme unna med halv pris.....

          Comment


          • #6
            Ja og nå vet du trolig hvorfor

            Comment


            • #7
              Ja forklaringen er sikkert grei nok. Men det er fortsatt dobbel pris - og da blir årsaken til at det er slik litt underordnet - eller hva ?

              Jeg betaler gjerne litt ekstra for å holde liv i bra hobbysjapper, men når forskjellene blir så store, blir nettet litt for fristende.

              Synd, men sånn er det.

              Comment

              Working...
              X