Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gain på T-rex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gain på T-rex

    Hei. Har en T-rex xl ccpm som rister voldsomt på halen like før den tar av.
    Det er halen som er ustabil, får ikke tatt av. Helikopteret generelt har lite vibrasjoner, bladene tracket osv.
    Bruker en HS56 servo med Gy401. Hva slags gain burde man bruke med en slik servo på t-rex?
    Burde man sette på delay?
    Noen som har noen tips ?

  • #2
    Du har selvsagt satt den for ikke digital servo.
    Bruker 20-25 delay og 60-70%+ gain hvilket er ganske høyt, vanlig med rundt 50% har jeg lest meg til.

    Bruker du esc med governor og har den i governor mode? Om du treffer feil kan heliet logre da denne går inn/ut av gov mode, for meg 85%.

    Alle linker går selvsagt glatt? Samme med pitch slideren?

    Comment


    • #3
      Har ESC med govenor, men har skrudd den av pga. instillinger osv. Alt i swash glir glatt, ikke noe problem der. Har noen små hakk i halebladene, men dette burde ikke ha så mye å si? Stilte til ikke digital, tror jeg brukte 0 delay, men gain på under 40, fremdeles logrer meget raskt når det er like før det tar av. Kan temperaturen ha noe med det å gjøre? Har halereima sånn passe stram, men testet i -8 grader. Kan jo ha slarket litt pga slakk reim. Linken til halen glir også bra, ikke noe binding på haleservo heller tror jeg.
      Står litt fast her.

      Comment


      • #4
        Det er bare linkene til halen som har noe å si og om noe går tregt her så blir det fort logring med halen. Går linken lett i holderen under stab vingen på halen?
        Hvilket hull bruker du på servoarmen til halen. skulle tro innerste eller nest innerste er bra (har ikke den servoen selv)
        Skru delay ned til 25% og prøv.
        Tempen skal gå bra, tror Futuba sier ned til -10.

        Om remmen er så slakk at den hopper over vil det nok slenge men om den er helt regelmessig er det nok andre ting, om remmen hopper bør den gjøre det mer når du gir ror. Det har hendt at rulla remmen i glipper på akslingen.

        Comment


        • #5
          Takk for tips. Har ikke helikopteret forran meg her nå, men tror det er litt vinkel på halelinken pga metoden jeg har festet den til servoen på. Tror ikke den står på de innerste hakkene. Skal justere litt og teste senere i dag

          Comment


          • #6
            Yepp, festet om servoen litt. Festet linken lenger inn på hornet. Løste problemet. Fikk tatt av osv, logrer fremdeles en del med halen, men det er bare finjustering av gain, delay og link

            Comment

            Working...
            X