Announcement

Collapse
No announcement yet.

utlading med swallow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • utlading med swallow

    når jeg skal prøve å lade ut en 2600 3S pakke, klarer laderen bare å lade med 0,45A selv om jeg stilte den inn på 1A utladestrøm.
    noen som vet forfor...?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    Originally posted by william123
    når jeg skal prøve å lade ut en 2600 3S pakke, klarer laderen bare å lade med 0,45A selv om jeg stilte den inn på 1A utladestrøm.
    noen som vet forfor...?
    Fordi det er sånn...


    Neida..

    Hvis du kjenner på laderen din så blir den merkbart varm. Jo høyere spenning du har på utladingen jo lavere vil strømmen bli.
    Laderen vil bare ha en så så stor effektomsettning i seg.

    Med formelen "effekt = spenning x strøm" ser man at for effekten skal få være konstant og man øker spenningen så må man gå ned på strømmen.

    Er helt normalt, men irriterende. Når man ser på dyrere ladere så er jo de gjerne utstyrt med kjølevifte for å kunne lade ut med mer strøm.
    -
    Jan-Ove Sandnes

    Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

    Comment


    • #3
      da så...trodde en liten tsund at det var noe gaøt med laderen...
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        samme her første gangen. En annen ting er at den er programert til å lade med 1C så vis du skal lade batteriene litt pent de første gangene foreks 1/3C så vil den ikke lade batteriet helt opp. fordi den stopper etter en stund av sikkerhetsgrunner. den tror da at batteriet er bare på 1/3 av kapasiteten.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Dette har jeg også irritert meg grønn på. Tror ikke det er noe sikkerhetsgrunner, tror heller det ligger en liten bug i softwaren bak.
          På min lader så stopper den bestandig (!!) etter 66 minutter og 3 eller 4 sekunder. Dette skjer hver gang jeg prøver å langtidslade pakkene mine.

          Har aldri tenkt på det som sikkerhetsgrunn egentlig, ingen lader kan da umulig være så dum å tro at pakken er fulladet ved f.eks. 11,7V når den fortsatt tar til seg strøm som bare det.
          -
          Jan-Ove Sandnes

          Modeller:
          Align Trex 600E Pro (Vbar)
          Align Trex 450 Pro (Vbar)
          MPX Funjet
          MPX Dogfighter
          Hotliner i bestilling...

          Comment


          • #6
            min lader stopper når batteriet er på 12,6V, og med 2600pakken lader den i ca 70min...

            men nå skal jeg endelig begynne å bygge flotørene til cub`en...
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Originally posted by william123
              min lader stopper når batteriet er på 12,6V, og med 2600pakken lader den i ca 70min...

              men nå skal jeg endelig begynne å bygge flotørene til cub`en...
              Min lader også opp pakken til 12,6V når jeg lader med strøm i nærheten av 1C. Men prøv på laderen din, med 2600mAh-pakken å sette denne til å lade med en strøm på f.eks. 1000mA eller kanskje enda litt mindre. Så kan du si hvordan det gikk, om den stoppet etter omtrent 66 minutter?
              Last edited by Explorer; 01-12-05, 15:42.
              -
              Jan-Ove Sandnes

              Modeller:
              Align Trex 600E Pro (Vbar)
              Align Trex 450 Pro (Vbar)
              MPX Funjet
              MPX Dogfighter
              Hotliner i bestilling...

              Comment


              • #8
                Har også irritert meg over at laderen ikke vil lade ut med 1A som den er spcet til. Ligger vanligvis på ca 0.45A, og ja.. den blir ganske varm så det er vel årsaken.

                Skulle vært vifte for ekstra kjøling...
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Explorer
                  Min lader også opp pakken til 12,6V når jeg lader med strøm i nærheten av 1C. Men prøv på laderen din, med 2600mAh-pakken å sette denne til å lade med en strøm på f.eks. 1000mA eller kanskje enda litt mindre. Så kan du si hvordan det gikk, om den stoppet etter omtrent 66 minutter?
                  Kan jo nevne at min lader oppfører seg slikt, og det samme gjør en kompis sin. Det er nok helt normalt.
                  Morten Smøraas

                  Comment


                  • #10
                    skal prøve å lade med mindre strøm neste gang, men som psyko lefsa sier gjør jo flere ladere dette...så da gjør vel min det å
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Explorer
                      Dette har jeg også irritert meg grønn på. Tror ikke det er noe sikkerhetsgrunner, tror heller det ligger en liten bug i softwaren bak.
                      På min lader så stopper den bestandig (!!) etter 66 minutter og 3 eller 4 sekunder. Dette skjer hver gang jeg prøver å langtidslade pakkene mine.

                      Har aldri tenkt på det som sikkerhetsgrunn egentlig, ingen lader kan da umulig være så dum å tro at pakken er fulladet ved f.eks. 11,7V når den fortsatt tar til seg strøm som bare det.
                      Hvis du lader på 1C så er den full etter en time (60min) men i følge andre på forumet her så er den satt til å da lade max 10% (6min)ekstra og så kutte for at batteriet helt sikkert ikke skal bli overladet. synes egentlig det virker ganske sansynlig. Nr jeg skulle lade mitt 1350mah lipo første gangen så ladet jeg på 250 ma og da stoppet den etter ca 1 time.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tyor
                        Hvis du lader på 1C så er den full etter en time (60min) men i følge andre på forumet her så er den satt til å da lade max 10% (6min)ekstra og så kutte for at batteriet helt sikkert ikke skal bli overladet. synes egentlig det virker ganske sansynlig. Nr jeg skulle lade mitt 1350mah lipo første gangen så ladet jeg på 250 ma og da stoppet den etter ca 1 time.
                        Er vel bare å koble av og på igen batteriet det, så fortsetter den å lade.
                        Kan foresten ikke huske at Apache laderen min kutter ut når slikt blir gjort (får prøve neste gang ett større batteri skal lades). Der lades det i en time (80-90%) og så topper den opp i en ca time.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment

                        Working...
                        X